Gå til innhold

Februar: Førstegangsmødre: Når tenker dere neste baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i så tvil.

Vi har ikke snakket sammen om det ennå. Sambo sa en gang til "neste år" (altså 2007) til en kompis :) Jeg vet at han ønsker hvertfall et barn til.

 

Har hatt masse slit med babyen og har lenge vært heeeeelt uaktuelt for meg å tenke på noen ny. Hatt tyngre perioder med antagligvis depresjon.

 

Har nå igjen bare 3 uker med p-piller, og er i tvil om jeg skal ringe legen for nye, eller om vi bare skal la ting skje.

 

Vi brukte liksom to år på å få til denne babyen, og tenk om vi bruker like lang tid på neste...

Samtidig så er det en sjanse for at jeg blir gravid med det samme.

Har også litt lyst til å være ego, finne meg jobb (tidligere student) og være "normal" før neste baby. Trenger å tjene penger også, bli kjent med voksne, være i jobb.

 

Vet ikke hva jeg vil. Trenger å lufte tankene for og imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt lyst til å nyte tiden med snuppa nå... har ikke tid til å nyte så mye med nestemann...

Vil og at snuppa skal være litt selvstendig når vi får neste... kanskje ha gått litt i barnehagen slik at ny baby og begynne i barnehagen ikke kommer oppå hverandre...

Og vil også ha meg fast fulltidsjobb...

Men vi har snakket om å begynne å prøve igjen neste høst... brukte et år før vi ble gravide denne gangen....

 

sånn står det iallefall til her i gården... men dette er jo noe dere må finne ut av sammen....

 

Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...hmm..må vel si at jeg ikke har tenkt å starte ny produksjon på en stund ihvertfall - ikke sikker på om vi vil ha mer enn 1 barn heller faktisk... Vil ha masse tid og mulighet til å følge opp jr på best mulig måte så dersom det skulle komme en til så vil det nok ikke være før om noen år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal prøve igjen neste høst, og vi ble rimelig kjapt gravide denne gangen, så satser på at jeg blir gravid når jeg slutter på pilla =)

 

Vi elsker å være foreldre og vil gjerne ha fler med en gang, men siden jeg har så lite permisjonspenger nå, måtte vi sette oss ned og planlegge.

 

Når permisjonen går ut i januar vil jeg bli dagmamma, siden jeg ikke liker tanken på at babyen min på da ti mnd skal begynne i barnehage. (seperasjonsangst fra min side) Jeg ammer han sansynligvis enda også, så er mest praktisk slik. Også elsker jeg jo barn da =)

 

Så når høsten kommer satser vi på at ammingen er trappet betraktelig ned og at vi får barnehageplass til gullungen, sånn at jeg kan komme meg ut i det store arbeidslivet og tjene gode penger frem til neste permisjon. Og når jeg har fått meg en jobb jeg trives i, vil vi lage nr 2 ganske med en gang! hehe, så sleipe er vi ;-)

 

Og av andre praktiske grunner ville vi ha et mellomrom på ca 2 år mellom ungene, for da kan førstemann gå, forstå og "hjelpe" oss med den nye babyen. så slipper vi å ha to hjelpesløse på en gang. Så går sannsynligvis storegutten i barnehage mens mamman kan kose seg hjemme med den nye babyen på dagtid i neste permisjon =)

 

Vi vil heller ikke ha for stort mellomrom mellom barna, for av egen erfaring har jeg mye bedre kontakt med min storebror (1,9mnd imellom) enn med småsøsknene mine (5 og 7år imellom). og så har barna mer like interesser, for eks med tanke på hvis vi skulle en tur til legoland, så synes begge det er gøy, og ikke bare en av dem mens den andre er for stor/liten til å ha glede av det.

 

Åh, gleder meg! håper alt går som planlagt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i hva dere sier.

 

Bare at jeg tenker at hvis jeg skal vente til frøkna er i gang i barnehage (håper å få plass neste høst), fått meg jobb og sånn og hvis jeg attpåtil skal bruke 2 år på å bli gravid blir det stor aldreforskjell mellom frøkna mi og eventuelle nestemann. Har på en måte lyst til å bli ferdig med spebarnsperioden også.

 

Men tror jeg ringer legen jeg. Så få vi se til høsten igjen, når lille jenta mi begynner i barnehagen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å "dra" på årene og ønsker ikke å vente så altfor lenge med å sette i gang med produksjon av baby nr 2. Jeg er straks 31 år (sambo er oxo 31), men vi ønsker å vente ihvertfall 1-2 år til. Jeg blir hjemme 1 år til (permisjon uten lønn) og så skal jeg ut i jobb (lille snuppis begynner da i barnehage) og så skal jeg jobbe ihvertfall 6 mnd før vi begynner produksjonen. Da vil Lille snuppis være nesten 3 år og det er passe stort hopp syntes vi. Hun begynner å bli stor og mer selvstendig.

Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å ha 2 babyer i huset. Det ville ha blitt altfor slitsomt og krevende å bli gravid nå med en 8 mnd baby i huset... sannsynligheten for at jeg blir gravid på første førsøk er nesten 100%.

Jeg er vel det man kaller "svært fruktbar"... Lille snuppis ble til på p-pillen!!! Hadde da gått på samme merke i over 12 år!!! Har vært gravid 3 ganger før (på pillen 2 ganger), og på den fjerde tenkte vi at nå går vi for det - nå må det bli baby på oss, dessuten var vi 29/30 år begge to og tenkte at det var på tide... Og nei...jeg hadde ikke "glemt" pillen de andre gangene. Begge gangene hadde jeg vært alvorlig "syk" med kvalme/oppkast osv og gått på sterke doser med antibiotika.

Har ikke sex på over 1 mnd etter at jeg har vært i dårlig form eller syk (influensa/forkjølelse/betennelser osv) - tør ikke av frykt for å bli gravid... Derfor tror jeg sannsynligheten er stor for at jeg blir gravid med en gang! Selv om vi skal vente et par år, så er faktisk lysten på å få en til stor... Egentlig ønsker jeg meg gjerne 2 barn til... Men ønsker også egentlig å bli fort ferdig med bleieperioden!!! Vi får se... Kanskje Lille snuppis ender opp med å bli enebarn allikevel, hehe =)

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men er du ung har du mange, mange sjanser og har hele livet foran deg, da haster det ikke!!! Gjør det du har lyst til...

 

Lykke til =)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har besluttet å begynne først på 2007. Vi er kjappe til å lage babyer så jeg regner med der blir max 2 år mellem barna.

 

Jeg ønsker å bygge opp min egen bedrift mens jeg er i permisjon neste gang. Man får jo ikke mye permisjon om man er selvstendig næringsdrivende så det må jeg tjene først.

 

Er selv vokst opp med en 2 år yngre søster og vi har haft og har stadigvekk mye glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh eg er gravid eg . . . . termin 8 mai 2007

heilt planlagt også . har jo en på 16 år fra før og så fikk vi jo 14 februar og hadde bestemt oss for 2 kjappe viss vi fikk det til og det gjorde vi jo . . Vi er 32 og 37 år så vi ville "bli ferdige" for 2 enebarn var ikke aktuelt. Dessuten bor vi på landsbygda med lite lekekammerater så to tette er veldig greit.

Vi gleder oss kjempemasse og neste søndag skal vi fortelle det til familien vårs det og blir gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he! Gratulerer!!!

 

Det er jo så kos! Det er jo litt så man savner svangerskapet også, når man er godt ferdig, og er kommet seg på bena igjen.

 

Men, du er tøff da! Jenta mi var 1 år og 9 måneder når gutten min kom i februar. Vi hadde sett for oss at hun skulle være to år når nestemann kom, men slik ble det ikke. Første gangen man ikke hoppet av i svingen, så satt den...

 

Som sagt, du er tøff. Men de er jo så herlige! De er verdt slitet ja, det er ingen tvil om det!

Lykke til!!!! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor ikke tilfeldigvis i oslo vel, og vil ha lilleh som dagmammabarn i tillegg til egen? :)

 

 

For å svare på spm til HI:

Vi tenker vel sånn ca 2 år i mellom..

jeg skal begynne å jobbe etter jul, og så tar vi det derifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har egentlig lyst på et barn til ganske emd en gang. Men først må mensen komme tilbake... Jeg vet det kan være ganske slitsomt med to som er født ganske tett, men tror samtidig at de kan få veldig mye glede av hverandre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst også gravid igjen... gojenta ble født 4.mars, ei uke etter termin. Denne gangen blir det i mai 2007, tror jeg.Har ikke helt kontrollen. Ikke planlagt, prøverør på førstemann, så vi var ikke så veldig forsiktig kan du si.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beg å jobbe i 80% fra slutten av januar av, satserpå å klare oss uten bhg frem til august (besteforeldre som jobber skift osv)

Så når jeg jobber 100% igjen fra høsten av, tror jeg pillen blir lagt bort, så får vi se hva som skjer. Da blir det minimum 2 år og 3 mnd mellom de to. Det passer jo fint!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok ventet litt med en til. Man har godt av å komme ut å få brukt hode på en annen måte og være sosial med voksne en stund før man blir hjemmeværende igjen. Den lille poden din kommer etterhvert til å trenge mer og anderledes oppmerksomhet av dere og da er det godt å ha litt tid til de. De blir også mer selvhjulpne etter hver og da er det litt lettere å få neste mann. Du får også mer tid til å nyte dem begge og de får mer ut av en litt mer opplagt mor. Kos deg med den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mensen kommet tilbake, etter 9 mnd. Jeg er kanskje en av få som roper HURRA for det:-)

Kanskje blir den lillebror eller lillesøster snart? Både jeg og kjæresten min er klare for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi skal vente et par år til. Ta ca 3 år imellom barna slik at vi blant annet slipper flere bleiebarn på en gang i tillegg til det dere over har nevnt med barneage og at jeg vil ha denne tiden med snuppa. Vil jo ikke få den igjen, og neste barn vil jo ikke få like mye oppmerksomhet og enetid!

Jeg trenger også å komme meg ut i arbeidslivet, finne "meg selv" igjen og ta det med ro. Men, det hadde absolutt ikke vært krise om jeg ble gravid nå! Er fortsatt babysjuk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ca 2,5 - 3,5 år i mellom. vil gi snuppa mi mest mulig oppmerksomhet og oppfølging. vil liksom at hun skal være mer selvstendig før det kommer en liten til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...