sekstisjuer Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har vært oppe siden klokka 0400 i natt på grunn av forferdelig halsbrann. Har tatt flere skjeer med nouvalizid uten at det har hjulpet det spor. Begynner virkelig å lure på om jeg har blitt imun mot nouvalizid - synes i hvert fall effekten var bedre før. Har prøvd gaviscon, link og titralac også, men heller ikke her hjalp det stort. Hva gjør dere andre for å lindre halsbrann? Har hørt at det skal hjelpe med melk, men jeg tåler dessverre ikke melk, så det skygger jeg unna. Tar desperat imot andre råd.
Thea og Erle Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Plaget selv også. Ligger høyt med flere puter på natten. Gulerøtter sier noen at skalhjelpe. Eple ol gjør det verrre. Spise ofte og lite- ikke like lett men....Blir nesten kvalm av å hele tiden ha halsbrann og føle seg stinn:( Lykke til!
Drømmejenta født 31.10.06 Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Er blitt en god venn av titralac. Første tiden av min graviditet holdt det med 2 tabletter, nå må jeg ha 3. Boksen ligger på nattbordet mitt. Jeg har blitt bedre etter jeg har sluttet med all kullsyredrikk, drikker bare vann. Huff, ikke noe er så fælt som halsbrann.
lillebollemor74 Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Prøv mandler. Jeg tygger dem som sukkertøy enkelte dager. Syns det hjelper.
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg tar 2 tyggetabletter som heter Link 1100mg! De kjøpes på apotek...de hjelper øyeblikkelig for meg. Anbefales. Gaviscon var altfor svake her i gården.....
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Ups Ups, ser du har prøvd link ja...sikker på at du har prøvd de sterke 1100mg da? Det er skikkelig heste tabletter syns jeg...
Sunniva- og Majamamma Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Det å ligge på venstre side hjelper meg masse... da blir det lengre vei for syra opp i halsen. Og så har jeg funnet ut at følgende ting gir meg halsbrann: - hvitost - vafler/boller - pepsimax - te - paprika - banan Jeg får ikke halsbrann av kaffe og sjokolade, f.eks. (som mange andre)så jeg tror man rett og slett må forske litt på hva man tåler. Lenge inbilte jeg meg at hvitost var bra mot halsbrann, men oppdaget lenge etter at det var motsatt. Lykke til!
nytt nurk i juni Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Jordmoren min fortalte meg at gravide skulle IKKE ta LINK-tabelettene. Måtte ta noen andre. Det er jo flere andre alternativ-spør på apoteket;) Jeg sliter og med kraftig halsbrann som er der hele døgnet-det er helt j... å bøye seg ned eller legge seg på senga-da kommer det gulpende opp med en gang. Håper dette her går over når den lille kommer;) Jeg har gitt opp å prøve å la vere å spise ting,jeg føler jeg får halsbrann av alt uansett hva det er-jeg skal holde ut 8-9uker til;)
fruktisèn Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 SJOKOMELK..... det hjalp/hjelper på meg, jeg var veldig plaget, så fikk jeg høre om sjokomelken og jeg begynte å drikke det jevnlig hele døgnet og etter ett par dager var det stopp, drikker det enda, selv om jeg ikke har det, har ikke hatt det på hvertfall litt over to uker, og det er herlig, men jeg drikker som sagt sjokomelk både dag og natt... om det er det som gjør at jeg ikke har det lenger vet jeg jo ikke men slutter ikke å drikke det før nurket er ute, hehe.. er forresten 41+2
bolletrollet i oktober Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg var også plaget med halsbrann lenge, men bolletrollet har begynt på turen nedover og da er det plass til mine indre organer også!! Gled dere!! Må si at jeg har anlegg for magesår fra før - (nei, ikke den som skyldes virus, men ekte stress-magesår, jeg kan ikke kureres med antibiotika.) som de sier over burde du se nøye på hva som gjør det verre, det er gjerne fet, salt, sterk eller mye mat, og drikke som er syreholdig, kaffe, te, saft, brus og annet mineralvann. (og vin og øl og sprit, men det er vel ikke så aktuelt.) Og da ser menyen festlig ut, ikke sant? To ting har hjulpet meg, spise litt -tørre knekkebrød el banan og vann med sitron presset i. Det virker som en motsigelse, men kroppen skjønner liksom at sitronen er sur og at den må gjøre noe med det, lage mer base i magen. Akkurat som melk er bananen også basisk og skal hjelpe med en gang. Når alt har gått til h#!& (kan ikke si nei til taco hver gang...) har jeg tatt både link og gaviscon, sånn at det er det siste jeg får i meg før sengetid, men samtidig at det har kommet ordentlig ned i magen.. Lykke til, bare trollet har vett til å flytte seg litt går mye over..
janus-guttemamma Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Har ddu prøvd flytende gaviscon?? Det hjelper virkelig, og det holder også halsbranne borte dersom du tar det ca 30 minutter etter hvert måtid, og rett før du legger deg... selv når du ikke kjenner symptomer. Det hjelper også øyeblikkelig ved akutte smerter. Flytende gaviscon er i en helt annen liga enn de Gaviscon tabelettene. Jeg har flasker stående overalt.. på jobben, på badet, ved senga, i bilen, i veska.... hehe Det smaker stygt, men gud hjelpes meg det er verdt det, for halsbrann er mye værre!! Det hjelper! Gaviscon er også det som anbefales gravide siden det ikke tas opp av tarmen i det hele tatt, og derfor ikke påvirker fosteret på noen måte Lykke til!
Lindia Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 För mig fungerar BonAqua Naturell väldigt bra. För det är jdet söta som ger halsbränna och naturell e ju utan socker men hjälper en att rapa och det lindrar halsbrännan tycker jag;) Min mor som kom med det "kärringrådet",mödrar e bra å ha ibland:) Hon påstår också att om man har mycket halsbränna så har bebisen mycket hår när den föds,hihi,en gammal skröna eller inte,det får vi svar på när den kommer ut:)
mom-to-be Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er også veldig plaget av halsbrann og etter å ha prøvd alt som er har jeg funnet ut at å ta samarin når det river i er det som lindrer mest. Nyco fruktsalt er ikke like bra. Så kjøp deg samarin! Jeg drikker sikkert 4 glass daglig. Farris er også lindrende pga kullsyren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå