Gå til innhold

Uoppdaget seteleie....

Anbefalte innlegg

Dette var fødsel nr tre for meg, men hadde siste tiden kjent lite liv... Hadde ikke fått spark i ribbena, og han var anske rolig. En gang var jeg på vei til legevakta for å sjekke liv, men så sparka han i bilen og vi snudde.

Da riene satte i gang var kl 5 på natta. Siden siste kom i rekordfart(20 min fra vi kom på sykehuset) så reiste vi og sjekka i 6 tiden.

Hadde da regelmessige rier, men ikke åpning.... Fikk bestemme selv hva vi ville gjøre, og reiste selvfølgelig hjem.

Var i fin form, modrate smerter så vi satt hjemme og målt interval. Så gikk slimproppa, men så lenge jeg lå i senga var ikke riene så hyppige.

Reiste igjen på sykehuset i tre tiden, og hadde da 2 cm åpning... Ville vente en time for sikkerhetsskyld, selv om jeg hadde veldig lyst på mc donalds..........!?!

Da hadde jeg tre cm, og fostrevannet gikk, og det var missfarget. Jeg ba jm på mine knær at hun ikke måtte måle cm og trykke på magen min, for det gjorde så vondt.... Hun hørte på meg, og var ei helt fantastisk jm....

Fremdriften derifra gikk greit, men stussa litt over at der tok så lang tid siden nr 2 var så rask....

Etter at jm hadde spurt 2 ganger om jeg ville ha lystgass så sa jeg ja, og den HJALP!!!!!

Først når jeg måtte trykke tok jm undersøkelse. og da sa hun rolig og fattet: jeg tror det er rumpa som komme,,,

Da var rommet brått fyllt med to leger, flere sykepleiere, en ekspert på setefødsel.... Tror det var over 10 pers på rommet på under 10 min....

Jeg var ikke interisert i noe setefødsel, og ba de om

1: dope meg ned

2: ta keisersnitt

3: jeg stikker.....

Etter 15 min var vedens skjønneste baby født, med rompa først....

Bena lå bretta bak under armene hans, tissen, rompa og pungen var knallblå, hovent og det så ikke bra ut...

Han trengte både oksygen, smertestillende og sukker intravinøst pga lavt blodsukker.....

Men han var nydelig, perfekt, min lille skatt!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6511889-uoppdaget-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...