Gå til innhold

til 2 eller 3 gangsgravide...


*jumanji*fikk jente 31/5

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå skjønner jeg fint lite? trøttheten slo til meg i bakhodet 5 dager etter EL, kvalmen startet 2 dager før IKM, og nå er jeg 5+3 og magen min er like stor som når jeg var 15 uker sist gang.

jeg tisser hele tiden og føler meg bare sååå mye gravid så tidlig? jeg skikkelig kjenner at det skjer noe i livmora (stikkninger, prikking osv)

 

Hva skjer a? kan jeg ha fått tilbake masse syster og 10 ganger x-tra hormoner eller hva?

(alle skjønner jo snart at jeg er gravid, og jeg som tenkte vente til sånn ca 10-12 uker, men da ser jeg vel alt høygravid ut hvis det fortsetter i dette tempoet....)

Hvis noen har den minste lille gjetting på hva som skjer, så er jeg veldig takknemlig for svar ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merket også veldig tidlig at jeg var gravid. (Men hadde ingen kvalme da) Det er jo vanlig å være ganske oppblåst i begynnelsen, og når det er andre gangen, utvider livmoren seg mye fortere, og derfor kommer magen fortere. Men det stabiliserer seg etterhvert. Nå er jeg i uke 20, og er ikke mye større en jeg var i uke 20 forrige gang.

Man kjenner stikkingen også mye fortere, ettersom den utvider seg fortere. (Dette begynte jeg å kjenne flere dager før ikm.) Vi måtte si det til folk i uke 10, hadde tenkt å vente til uke 12, men da ble det for synlig.

 

Og tissingen kan jo kanskje komme av at bekkenbunnsmusklene allerede har vært slappe en gang, slik at de er litt dårligere enn forrige gang, uansett hor godt man har trent dem? Men det var bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også hatt det. Eneste forskjellen er at symptomene kommer og går veldig. Innimellom kjenner jeg ikke noenting (rekker å bli veldig nervøs da). Magen...ja, buksene mine er ubehagelige altså. Går mest mulig i joggebukse for tiden. Men det får meg til å tro at det må være litt oppblåst og ømt der også, og ikke bare "mage". Men helt ening, fortsetter det sånn, så er det ikke så lenge til at folk rett og slett kommer til å skjønne det. Jeg fikk til og med mage sent forrige gang.

 

Tok et par bilder av magen forrige gang, bla. i uke 24- skal bli gøy å sammenligne denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar;-) det var i vært fall fint å se at det ikke bare var meg da. hmm... får vel bare håpe at det roer seg litt ettervært..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja jeg er ute å surfer og kjeder meg og leser atl jeg kommer over:)

Jeg kjenner meg igjen! Jeg hadde visst at jeg var gravid i to uker når jeg fikk spørsmålene på jobben og var da 9 uker...er tredjegangsfødende og det synes godt at man skal ha barn kan man si.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...