Jaag Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Jeg er 13 uker + på vei og har akkurat begynt på et pilates kurs. Hensikten med kurset er å kunne trene litt hjemme. På dette kurset gjorde vi en del sit ups lignende øvelser. Jeg har alltid fått høre at dette ikke er bra for de rette magemusklene. Instruktøren er fysioterapaut, og hun mente at dette ikke var noe problem og at jeg bare måtte gjøre alle øvelser så lenge det ikke gjorde vondt. Det var ikke vondt, men ubehagelig da jeg merket at amgemuskelne mine allerede ikke er som de har vært. Skal jeg gjennomføre disse øvelsene eller ikke? hva mener dere saken?
Tommage♀♂ Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Etter 3. mnd trodde jeg ikke vi skulle trene de rette magemusklene... De deler seg jo, så vi skal vel egentlig vente med å trene dem til ca 3 mnd etter fødsel for å være sikker på at de går sammen igjen. Har jeg hørt da, men har jo ikke forsker på det=)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Det spørs om du får noe ordentlig svar, der er så mange meninger rundt dette temaet....
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Kjenn etter selv om magemusklene dine har delt seg. (Hold en sit-ups, kjenn etter rett over navlen. Hvis det myke feltet der er mer enn to fingerbredder, har magemuskelen begynt å dele seg, og sit-ups anbefales ikke. Hvis magemuskelen ikke har begynt å dele seg, tror jeg det er riktig som instruktøren sier. (Noen anbefaler "sit-downs" i stedet for "sit ups" for å unngå ubehag av å ligge på rygge.) Dette fikk i hvert fall vi beskjed om på gravid-arobics og siden på mor&baby-arobics. De flste av oss kunne faktisk gjøre sit-ups gjennom hele svangerskapet, men noen fikk alternatve øvelser av instruktøren. (får vel nevme at dette er mange år siden, anbefalingene kan godt ha endret seg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå