Gå til innhold

Hjeeelp..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var fælt til spm da :-D Som jeg skrev så aner jeg ikke dette med syklus. Jeg sluttet med pillene i førsten av september. Prøvde litt, Skjedde ikke noe, men hadde ikke forventet det. Fikk mensen den 12. september som varte til rundt den 17. september. Og inne på ei anna side her så fikk jeg beskjed om at eggløsning var ca 14 dager etter første dag i siste mens. Så da har jeg jo eggløsning nå sånn ca.

Men kanskje jeg da er i min 2. prøveperiode?? Har ikke skjønt dette der helt jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6509278-hjeeelp/#findComment-6509778
Del på andre sider

Annonse

hehe..beklager var ikke meningen å holde et forhør..men du skjønner det at når man nettop har slutta med pillene så får man ikke normale sykluser med det samme....en liten brøkdel er så heldige at de får normale sykluser med engang.

Slik var det når jeg slutta på pilla: Første syklus: 35 dager, andre 52 dager , 3 43 dager...skjønner du? ......

Og det er heller ikke rett at alle får eggeløsning ca 14 dageg etter først dag av siste mens....dette varierer VELDIG! spesielt når man har slutta på pilla...det kan ta oppimot ett år før syklusene stabiliserer seg..jeg har nå prøvd i 5 mnd..og funnet el kun EN gang...og da ved test. Og jeg fikk positiv eggeløsning test på dag 30! altså 30 dager etter første dag av sist mens...

den mensen du snakker om....den 12 sept..fikk du denRETT etter pilleslutt? den som skal komme ifølge brettet altså.....Du er i 1 pp.

ENeste måten å vite om du har el på er å teste....(eller å tempe som noen som har prøvd lenge prøver)

Ikke alle får el hver mnd heller....pga av hormon kluss etter pillenene...

ikke meninga å ta ifra deg motet...men ingen fortalte meg dette i 1pp....greit å vite..så slepper du å få så høye forhåpeninger:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6509278-hjeeelp/#findComment-6509867
Del på andre sider

Så mye du vet :-D Tusen hjertelig takk. Nå har du svart på så mye av de tankene som kverner rundt i hodet mitt.

Nei, jeg forventer ikke at jeg er gravid nå med engang. Ble bare så betenkt når venninna mi ble gravid bare 3 uker etter pille-slutt. Det er helt utrolig. Fødte en nydelig gutt i februar i år :-D

Så jeg håper jo såklart at det vil gå så fort med meg også, men tror ikke det. Vi er for forskjellige til det...

Mensen fikk jeg ikke rett etter pilleslutt nei. Sluttet med pilla rundt de to første dagene i september. Fant bare ut at jeg ikke gadd mer fordi jeg ble så dårlig av de. (Har bytta merker flere ganger...) Jeg hadde ikke kommet til de hvite sukkerpillene enda da... Og den 12. september kom da tanta ;-)

Takk for så innmari gode svar, så godt at du er ærlig ;-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6509278-hjeeelp/#findComment-6509974
Del på andre sider

Okey:) Men da ville jeg kallt det for 1pp...selv om jeg vet andre som ikke ville sagt at du er i noe pp enda...noen mener at man skal få sin første ordentlige mens først..såå kan man kalle d pp..men i teorien så er man jo fruktbar fra man har fått den mensen rett etter pilla så jeg kaller d 1pp.... Håper du slipper så lange sykluser som meg..for d er jævli rett og slett..er i min 3pp bare....men har prøvd i 5 mnd..d er kjipt..burde vært 5 pp...:(

Skulle ønske noen var like ærlig med meg i min 1pp jeg..hadde spart meg for 1000 spm..hehe... greit å være ærlig om man er litt grei når man sier d:) hehe...

Ellers noe du lurer på så er d bare å spørre:) Er ikke sikkert vi kan svare på alt men..hehe...

Håper du blir gravid fort:) jeg håper på før jul jeg da..

Ang el testing..jeg har testet i 2 pp jeg nå...forrige pp fant jeg ikke el ..da svidde jeg av 21 !!! tester....kjipt..men så fikk jeg el på dag 35 eller noe og da..så er ikke så rart.....hehe..

denne pp testa jeg fra dag 10 til 30..altså 20 tester...(testet om kvelden på samme tid ca hver dag) og fant el på dag 30....da vil Ikm (ikke kommende mens) eller mensen komme ca 14 dager etterpå..altså på på dag 44. :) Men dette fasen mellom eggeløsning og mens kan vareiere fra 12-16 dager så vidt jeg vet..14 er mest normalt..

Perioden fra mens til eggeløsning derimot vareiere kjempemye som du har skjønt....alt fra 10-30.....og sikkert mer..hehe...

Mitt tips...kjøp el tester på www.billige-tester.no og test fra dag 10 ca...(dag 10 etter første dag av siste mens) og test ihvertfall 20 dager framover...

VIKTIG" for at en el test skal være positiv så MÅ begge strekene være LIKE STERKE eller teststreken sterkere enn kontroll streken. Får du deriomot aldri 2 streker (Normalt å få to hele tiden) så kan du ha eggeløsning når du får to streker..selv om den ene er ganske svak..men den må ha gangske mye farge lell....

og da kommer eggeløsning ca 12-48 timer etter positiv test! bare å hoppe i køya! MEN! om du får positiv test så betyr det ikke nødvendigvis at du får eggeløsning med 100% sikkerhet lell...det kan stoppe opp...du må i tillegg til testene prøve å følge med på el slimet...om du vet hva d er?...

Du kan lese masse om dette inne på: www.pernille.info

LYKKE TIL!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6509278-hjeeelp/#findComment-6510210
Del på andre sider

Jøss, du har skikkelig gått inn for dette her du ;-D Så tøff du er... Virker som om du vet utrolig mye. Så tusen hjertelig hjertelig takk for alle kjempegode svar.

Jeg er egentlig ganske avslappet til alt dette foreløpig. Tar ting som de kommer, men håper jo selvsagt veldig på en spire snart da. Jippii... Hadde blitt så glad da. Merker at jeg vet veldig lite enda om mye, så jeg stiller nok mange dumme spm fremover :-D

Hihi, jaja. Masse lykke til med absolutt alt fremover. Du fortjener virkelig en spire ganske snart du som venter så :-D

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6509278-hjeeelp/#findComment-6510494
Del på andre sider

hehe..jaa....vil ha BABY Nå...men jeg har slettes ikke prøvd lenge 5 mnd er ingenting...vi har de som har prøvd i 18-20 pp her...det er virkelig synd i dem...men jeg og vil jo så fort som mulig:) hehe..

og ja..har nok satt meg inn i ting..litt for godt tror jeg..hehe...

Glemte å si en ting bare:)

Om du opplever sympt på graviditet hver mnd...så vet du at d er helt normalt..hehehe...grav sympt minner veldig om pms plager:) jeg har vært "gravid" hver mnd jeg..tihi.....

Greit å vite bare....

klem og lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6509278-hjeeelp/#findComment-6510548
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...