Gå til innhold

hvor mange tar fortsatt folat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar fortsatt folat, min lege anbefalte å ta det hele svangerskapet så legelydig som jeg er så tar jeg det jo jeg;) kan jo ikke skade... Har også lest at det er vanlig i usa å ta det hele veien...

Noen andre som fortsatt spiser folat??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er fordi det er i slike gravid tilskudd.. har ikke tatt "bare" folat på en stund nå-- kroppen vil vel mest sannsynlig skille ut det overflødige og..

Skrevet

Hei

Fikk beskjed av jordmor om å ta det tom uke 12....

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var viktigst de 12 første ukene, men flott å ta det videre også. Så ja jeg tar det fortsatt

Skrevet

ja folat er jo ivannløselig så kroppen vil skille ut det man ikke "trenger"

Skrevet

Jeg tar fortsatt gravidvitaminer med 800mcg folat (amerikansk dose:-) Her (bor altså i USA) anbefales det ikke bare å ta gravid-vitaminer hele svangerskapet, men også ammeperioden. Folat anbefales å ta av alle kvinner i fruktbar alder som ikke bruker sikker prevensjon.

Skrevet

Jeg ble fortalt av legen at hvis jeg fortsatte etter uke 12 å ta det, så måtte jeg ikke ta mer enn annenhver dag, sånn at ikke jeg fikk for mye. Så slutta bare da jeg...

Skrevet

jeg spiser gra-vitaminer med folat,omega-3, og jerntbl hver dag. dette sa legen min var bare fint..

har termin 4.februar..

Skrevet

Hei!

Jeg spiser multivitaminer, omega 3, rosenrot og folat + at jeg prøver å huske og drikke Biola.

Legen mente jeg skulle spise Folat hele svangerskapet + de tre første månedene etter fødsel (for sånn var det før, og han er litt ute på dato).

Jordmoren sa at "spis til glasset er tomt". Det er det fortsatt ikke på en god stund, og nå er jeg i uke 21. Kroppen kvitter seg med det overflødige.

Skrevet

Hei!

Jeg begynte på folat når jeg var ca. 5 uker på vei og tar det enda, er nå 18+6. For tenkte jeg skulle ta det til det ikke var flere igjen.. Men veit ikke om jeg kommer til å fortsette med det etter det.. Men det gjør ikke noe å bare slutte på det?

Lykke til alle sammen=)

Skrevet

Kuttet ut folat etter de tre anbefalte månedene ca. Tok litt lenger for jeg visste jo ikke akkurat når jeg var 12 uker på vei.

Skrevet

Trodde rosenrot ikke var anbefalt når man var gravid? Jeg sluttet med det når jeg testet positivt. Men kan hende jeg tar feil?

Skrevet

Legen min sa at det var viktigst de tre første månedene, men jeg kunne bare spise opp resten som var i glasset etterpå, men det hadde ingen stor betydning, mente hun...

Skrevet

Du kan spise folat hele svangerskapet. De 3 første mnd trenger du mer folat enn resten av svangerskapet for å forebygge ryggmargsbrokk. Jeg spiser nå multivitaminer med 200mcg folat, de 3 føste mnd spiste jeg 400mcg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...