Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst på den! er det noen som har erfaring med disse? duo kombi :)

Så lurer jeg på en ting til, hvor får man tak i barnevugger? sånne litt gammeldagse :)

ha en fin lørdag kveld :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har veldig lust på den som heter "edge"...synest den er såååå flott;)

de heter duo kombi, men er en vanlig kombi vogn;) Svenskene har litt andre navn på tingene enn vi nordmenn slik jeg har forstått;)

Skrevet

eller nå ble jeg grådig usikker på hva som var duo og hva som var kombi.... var iallefall den der kan hadde en bag del og en sitte del...hver for seg...hihi Var val det som hete duo det.... ?

Dette vogn styret forvirrer meg litt,,,;)

Skrevet

Nå har jeg gjort litt resarch;) Emmaljungavognene er duo vogner. De er de med seperat sitte del og bag del. ;)

ja tror det er med egen seperat bag og sitte del. ser slik ut på bildene... men muligens at du må kjøpe bagen seperat...?

Vat igrunnen ikke om emmaljunga har kombivogner egentlig,... har ikke sett noen på hjemmesidene deres iallefall...

Skrevet

den edge vogna var veldig fin..men ei venninne av meg sa at man ikke burde ha hvitt trekk inni bagen. For det første ble det masse stygge flekker etter de hadde bagen i bilen osv.. Og da hun tok bilder av babyen mens den sov i bagen så det ut som den lå i en kiste.:) så jeg prøver finne en med litt mørkere trekk.

Skrevet

d har jeg faktisk ikke tenkt på... men d blir nok litt skittent...men er ikke de fleste vogner lyse inni da? Kanskje finne en som har noe mønster inni eller noe, da viser jo ikke flekkene så godt...;)

Skrevet

nei hadde ikke tenkt på det jeg heller =) fant en med lyseblått trekk da,med litt hvitt mønster.. =)

Ja ser ut som man må kjøpe bag og sitte del seperat. men vil haaa for det.. :) hva koster de mon tro?

Skrevet

edge vognene tror jeg koster ca 7000, husker ikke helt... tror det var en av de dyreste...

Skrevet

åh,så du det på nette? står ikke priser på emmaljunga sin hjemmeside. Nå har jeg funnet vogna jeg vil ha, city cross med city bag i fargen platina. :) sort/grå og beige inni.kjempefin :)

Skrevet

jeg var innom en dag å smugtittet i reflex butikken her i bergen;) Så på så utrolig mange vogner at jeg ikke helt husker alle prisene;) Var ialelfall vedlig arti å se vognene live;) og ikke bare på nettet:)

Skrevet

Edge duo kombi 2007 modell koster 7500 i Norge. I strømstad kostet den ca 6500 norske kroner. I Sverige får du også med stellebag, den koster 500 ca i norge.. Kjøpte slik vogn i går:-) Veeeeeldig fin synes jeg! Duo vognen har egen sportsvogn del som du kan bruke når babyen er blitt større. Alt er med i pakken! Den andre typen har en løs bag som du setter oppi sportsvogn delen. Tror alt følger med når du kjøper den også! Huff... slitsomt å ikke få sove om natta.... Får prøve igjen!

Skrevet

Vet både bohus og skeidar har vugger, men om det er slike du er ute etter vet jeg ikke. Ellers, så kan det være du finner en møbelsnekker eller møbelverksted som lager på nettet:-)

Lykke til!

Skrevet

Hei jenter!

Vi har nettopp kjøpt en Emmaljunga vogn, så kanskje jeg kan hjelpe litt her. For noen uker tilbake var jeg fryktelig forvirra over alle disse vogn-valgene, det finnes jo så mange ulike typer, og kombinasjoner av understell, overdel osv.

Det som er forskjellen på Duo og Kombi, er at i kombivogner er bagen smalere, slik at den får plass inni sittedelen. Dette gjør at bagene er forholdsvis enkle å ta ut av vogna og bære med seg. Ulempen er at de ofte er for smale for en vinterpose, så dere må tenke på når babyen blir født. Er det kaldt når den skal ligge i bagen, så bør det nok være plass til en pose.

Når det gjelder Emmaljunga vognene, så tror jeg de fleste er Duo vogner, altså at det er separate deler, enten så har man på bag, eller så har man på sittedel. Men i vår verden av muligheter går det også an å bare kjøpe sittedel, og supplere med en myk eller hardbag av kombitype, som kan plasseres i sittedelen. Håper ikke dere datt helt ut her nå..Disse mulighetene ser dere inne på hjemmesidene til Emmaljunga under tilbehør.

For vår del var det helt nødvendig med plass til vinterpose, siden babyen kommer i januar. Derfor måtte vi kjøpe en Duo type. Vi vurderte både Duo Edge, og City Cross. Forskjellene på disse to er at Duo Edge er veldig stor og robust. Den har kjempestor plass i bagen, slik at ungen kan ligge i den lenge. På denne typen kan også håndtaket vippes over, slik at man enkelt kan endre kjøreretning hvis barnet får solk i øynene osv. Ulempen med denne (dette er vår mening da) var at vi synes bagen nesten ble for svær for å bære med seg (det går an, men blir litt uhåndterlig). Dessuten synes vi hele vogna ble litt tung i vekt. Men den er nok veldig stabil og robust! En av fordelene med den store bagen er at den har sånn gyngefunksjon, så hvis man setter den på gulves, så kan man "vogge" den frem og tilbake hvis babyen skal sove.

City Cross vogna har i utgangspunktet bare en sportsdel (sittedel), men man kan altså kjøpe en City Bag som man bruker det første halve året ca, når babyen ligger hele tiden. City bagen er litt mindre enn bagen på Duo Edge, bl.a. litt smalere i bunnen, men det er fortsatt plass til vinterpose. Bagen er litt enklere å bære med seg, da den ikke ble fullt så stor. Vogna er en del kg lettere, men fortsatt stabil. Den er veldig god å trille. Hvis man ikke har behov for City Bag tror jeg at man kan kjøpe en mykbag som man kan sette rett inn i sittedelen hvis man vil bruke vogna fra babyen er nyfødt.

Mitt inntrykk er at alle vognene fra Emmaljunga er veldig god kvalitet. De er enkle å legge sammen, og bagene på Duo vognene tas enkelt av med et klikk. De kommer i masse fine farger, så det er lett å finne en man liker. Vi valgte altså City Cross, fordi den oppfylte alle kravene vi hadde til vogn, og nå gleder vi oss til å bruke den. Den kom på ca 6500 kr, inkl sittedel med myggnett, og City Bag. Regntrekk følger også med. I tillegg kjøpte vi stelleveske til 400 kr.

Dette ble veldig langt, men håper det kunne være til litt hjelp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...