Gå til innhold

hunden var jo syk i hode......

Anbefalte innlegg

da jeg å sambo var ute å kjørte i dag,så ser vi at en mann´og hund som er ute å går.

hunden var på samme størrelse med en sankt bernard.

de går forbi en annen mann. plutselig hopper hunden opp å biter den andre mannen i armen...

jeg og min samboer ble helt sjokkert. å vi så også at han som ble bitt ble forbanna og eieren prøvde å undskylde.

han hadde heldigvis en jakke på,får håpe det gikk bra.

vi hadde dessverre ikke mulighet for å stoppe.

jeg har i allefall fått et helt annet syn på hunder etter det jeg så i dag.

jeg prøver å lære min datter at hun skal holde seg unna fremmede hunder, for man vet aldri hvordan de kan reagere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6507360-hunden-var-jo-syk-i-hode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff..

En god regel er å holde seg unna fremmede hunder, ja! - selv om de ser søte og snille ut!

Jeg ble bitt av en schafer da var tre år og måtte sy fra øret og ned til haken... anbefales ikke... Likevel er jeg glad i hunder i dag, da.. men har ikke ubegrenset tillit til dem..

Å lære barn å holde seg unna fremmede hunder skulle bare mangle,- og burde ha svært lite med foreldrenes syn på hunder å gjøre. Jeg er selv hundeeier og har drevet med lydighetstrening i flere år med både egne og andres hunder. Datteren min har derimot fra starten av blitt gjort oppmerksom på at det er forskjell på familehundene og fremmede hunder. (Familiehundene er forøvrig av rasen schæfer og de to krabatene elsker barn. )

At et barn ikke skal springe frem til hver en hund det ser har med respekt for dyret å gjøre,- og dette er noe som etter min mening er like essensielt som respekt for andre mennesker.

Å lære barn å holde seg unna fremmede huner er vel en selvfølge for mange av oss. Men jeg mener at det er viktig at barn har en respekt for egne hunder også (og andre husdyr). De er dyr og en vet aldri. En kan aldri stole helt på et dyr. Jeg hadde aldri tort å latt et barn være alene med en hund (selv ikke en familiehund - uansett)

Annonse

ikke sant... jeg begynte nesten med en gang å forestille meg at jeg var i situasjonen.

jeg er ikke redd for hunder ,men jeg har respekt for dem.

å selv om eieren "påstår" at den er snill og barnevennlig, så er jeg likevel forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...