Gå til innhold

Litt bekymret nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 12+6 i dag, og nå har jeg fått brun utflod. Dette kan ikke være bra. Nå som jeg endelig hadde klart og begynne og glede meg også... Noen som har opplevd dette? Ha en fin kveld jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg fikk brun utflod i uke 10 og hadde det i to uker. Jeg var såå redd og dro raskt på privat UL og fikk se hjertet slå og alt normalt. Var ikke noe galt. Jeg er nå 17 uker og fortsatt alt bra:)

Vet at det KAN være negativt med brun utflod men trenger heller ikke være det.7Jeg råder deg til å få sjekket det på UL eller no slik at du kan slappe av og vite hva som skjer.

Håper det er det samme med deg som med meg og at alt er flott:)

Klems fra meg

Skrevet

Du trenger ikke være bekymret, det var veldig vanlig. Jeg hadde brun utflod i forrige svangerskap. I uke 7 eller 8, og det forsvant av seg selv og jeg fikk en nydelig velskapt jente..

Livmor og kjede er mere ømtåelig når du er gravid, og blodmengden øker betraktelig, så det er ikke uvanlig at en eller flere små blodkar sprekker. Dette kan gi utslag i brun utflod eller i noen tilfeller mindre eller større kortvarige blødninger.

Ha en fin helg =0) 17+5

Skrevet

Jeg hadde også brun utflod tidlig i svangerskapet. Jeg ringte legesenteret fordi jeg var bekymret og usikker. Fikk da beskjed om at det var normalt, og at det var ingen grunn til bekymring. Hvis det kom friskt blod, skulle jeg derimot ta kontakt igjen.

Skrevet

Ikke for å gjøre deg redd, men jeg hadde brun utflod og da mistet jeg.. Så jeg ville kontaktet lege!!

Håper det går bra med deg!

Skrevet

Prøver du å berolige degselv her eller?? Hehehe, du glemte å trykke på anonym knappen på det siste innlegget ditt...

Men altså... Om du har brun utflod og er kjempe bekymret, så få undersøkt det. Det er ikke vits å gå rundt å bekymre seg.

Det trenger jo absolutt ikke være noe galt...:)

Skrevet

Jeg også hadde det rundt uke 12. Blødde også litt, men det var bare gamle rester. Så lenge du ikke har vondt så kommer det til å gå bra :-)

Skrevet

brun utflod er som regel gammelt blod som ikke har fått kommet ut med mensblodet.

Dette er helt ufarlig og har ikke nødvendigvis noe som helst å gjøre med babyen i magen din ;)

Du ser...

Når en har mensen så er det kroppen som kvitter seg med gammelt, ubrukelig blod. Men når man går gravid så har man jo ikke mensen, og dermed får ikke kroppen kvittet seg med dette gamle blodet. Derfor hender det noen ganger at det "lekker" ut litt av dette likevel... det er da som sagt helt ufarlig og du burde ikke bekymre deg noe over dette ;)

Er det spontanabort som foregår, da ville du hatt kraftige kramper i underlivet og nederste del av magen... du ville også fått slimlignende klumper i blodet og blodet ville vært ferskere, mer rødt.

Så om du ikke kjenner igjen noen av disse symptomene så syns jeg du skal lene deg godt tilbake, puste lettet ut, og ta livet med ro ;)

Skrevet

Ville bare gjøre oppmerksom på at hovedinnlegget er fra missili og den som skrev innlegg lenger ned fra missii. Trodde også det var samme med det samme, men synet kan bedra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...