jamaica Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Kor mange grader vasker dere tøybleiene på? Og kordan oppbevarer dere dei før vask?
marianne1231 Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg vasker i bleiene i 60grader med Blenda sensitiv,og etter hvert bleieskift så legger jeg dem i vaskekummen med vann i.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Vasker på 60 eller 95 grader, oppbevares i en kasse med lokk uten vann.
Ranveig R Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Vi vaskar som oftast bleiene på 60 grader, men dei får ein omgang på 90 grader innimellom. Bruker Blenda sensitive. Før vask oppbevarer vi dei i ein kasse med lokk, i litt eddikvatn.
Madamina Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Oppbevares ca 3 døgn i bleiebøtte med lokk utan noe vann eller eddik. Vaskes med Blenda Sensitiv på 60grader. Ikke en flekk. Men så er han 4 mnd. Blir vel annerledes med fremtidig bæsj.
Ranveig R Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Næh, er ikkje sikkert det ) Vår erfaring er i alle fall at den gule morsmelkbæsjen lagar flekkar som er vanskelegare å få vekk enn fast-føde-bæsj. Så det er berre å glede seg ;-p
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 For å få fylt opp en maskin så fort som mulig har vi en stor bleiebøtte som akkurat rommer en maskin. I den kaster vi tøybleier og kluter/håndkler. Da fylles den opp på et par-tre dager. Synes det er litt guffent om den står lengre, for da blir det så ammoniakklukt oppi der ;o) Jeg har laget et "trekk" til bøtta som egentlig bare består av et kvadratisk stoffstykke som jeg setter oppi og bretter rundt nedi der - da blir det en "pose" jeg kan bære til vaskemaskina og putte rett inn - og der retter den seg ut og hindrer ikke vaskeprosessen. Jeg vasker på 60 grader, det er nok til å drepe bakteriene. 90 grader innimellom.
Madamina Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Han har gul bæsj i massevis, men den fyk vekk med Blenda på 60 likevel den...
MobyD Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Det var kjempelurt med den "posen", det skal jeg begynne med! Ellers bruker jeg neutral vaskemiddel (uten parfyme), 60 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå