Gå til innhold

Må bare spørre om vekt, sorry!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye folk har gått opp i vekt. Er 20 uker og har gått opp 5 kilo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg har gått opp cirka åtte, jeg. 20 uker jeg også. (Men det kommer jo an på når på dagen jeg veier meg og sånn, da...)

Åssen er det - har vi ikke ca dobbelt så mye blod som vanlig inni kroppen vår nå, i tillegg til pupper og mager og alt det andre?

Skrevet

Er i uke 23 og har gått opp 10 kg:( Var veldig tynn fra før, så litt er vel tæringsfett regner jeg med (eller håper jeg....)

Skrevet

Tror vi skal over en liter ekstra i allefall. Det veier jo litt. Fosteret veier jo mellom 300 og 400 gram, og så er det jo fostervann og livmor (den veier vel litt og tror jeg). Morkaken veier vel ikke noe særlig nå? Sist hadde jeg lagt på meg 10 kg på samme tidspunkt, og det ble mye å slanke av etterpå. Håper på et "lettere" liv denne gangen...

Skrevet

13+5 her. har ikke gått opp noe siden uke8. Gikk opp 2 kg fra uke 0 til uke 8...men hadde sommerferie da så d kom nok av litt sommerferiekosthold;)) og en del var nok pupper som ble enorme..

Regner med kiloene kommer krypende nå fremover, magen har begynt å vise og blir større for hver dag;)

Skrevet

Jeg skal veie meg igjen på mandag. Til uke 17fullgåtte var jeg bare gått opp 2 kilo.. Men det blir vel mere hver uke fra nå av tenker jeg.. Babyen begynner jo å vokse godt fra nå av..

Skrevet

Er 25+0 idag, har ikke blitt veid på kontroll siden uke 19, da hadde jeg gått opp 2,8 kg fra startvekten (men startvekten var noe jeg opplyste om selv, så den tør jeg ikke garantere var helt riktig).

Har gått opp noen kg siden uke 19 også da.. Men har heldigvis ikke gått opp "altfor mye" enda.. :)

Skrevet

er 25+2 i dag og sist jeg veide meg(2uker siden-har ikke vekt hjemme)hadde jeg gått opp 4kg...

Skrevet

Er i uke 24, har gått opp 2.5 kg, i motsetning til 6kg i mitt forrige sv skap. Men har spydd mye denne gang, noe jeg ikke gjorde med førstemann..

Skrevet

Jeg er i 23 uke nå og har ikke gått opp noe enda... gikk ned 6 kilo og der ligger jeg enda:) veldig behagelig syns jeg da..

Skrevet

hei! er nå 23 + 3 uker på vei.Tok mot til meg her en morgen sist uke,og gikk endelig på vekta. Der stod det 71,3. Jeg veide 63 kg da jeg ble gravid,så da har jeg altså gått opp ca 8,5 kg. -Meeeen.. Jeg er ikke så svær. Magen tror jeg veier en del.. Ligger forresten ganske godt over normalt på symfysen.Lå på 23 cm da jeg var på kontroll i uke 22.Da lå jeg ca 3 cm over gj.snitt.

Skrevet

Jeg er 26 + 5 og har gått opp 4 kg... Veldig varierende på alle det der!

Skrevet

Hei.

Er i uke 13+3 og har lagt på meg 3 kilo. to av de kom i sommerferien tenker jeg. Prøver å passe på siden jeg gikk opp 28 kilo forrige gang!! Jeg er ikke fanatisk, og har greid å bytte ut røyk med frukt. Tillater kun godteri i helgen. Jeg er sulten støtt, men da prøver jeg med fullkorns knekkebrød med lett sømøreost og paprika. Har oppdaget at jeg kjenner metthetsfølelsen fortere om jeg spiser sakte. Prøver å kose meg med de vanlige måltidene i større grad enn før. Jeg råder alle til å passe på, for det er knallhardt (og tar laaang tid) å få ned vekta igjen for de fleste av oss. Jeg brukte nesten 3 år på de 28 kiloene!!

Skrevet

straks 24 uker å har gått opp 5....

Skrevet

Hadde gaatt opp 10 kg ved siste kontroll, da var jeg 21 uker.

Ingen bekymringer her i gaarden, alt var vekk i loepet av 6 mnd sist gang (jeg la vel paa meg nesten 20 kg - har ikke vekt hjemme og faar derfor vite vekt én gang i mnd - og jeg foedte for tidlig, hadde ikke veid meg paa flere uker).

Leste imidlertidig nettopp en artikkel paa Dagbladet som jeg syntes var helt forferdelig (lagt inn paa Skravlesida):

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/29/478274.html

Det bare maa jo vaere overdrevet?

Skrevet

Er i uke 27/28 og har gått opp enten 5 eller 7 kg. Litt usikker på hva jeg veide før jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg er i uke 20 og har gått opp 4 kg.

Skrevet

er i uke 14, ikke gått opp noe

Skrevet

18+6 å brått gått opp 6 kg...

Skrevet

Hei. Er 21 uker og har gått opp 7,5 kilo jeg. Alt for mye egentlig syns jeg. Men har fåttt streng beskjed om å ta det med ro dette svangerskapet, så jeg kan ikke akkurat jogge meg en tur heller...

Får vel trene masse i februar tenker jeg. Og gå lange turer med vogn. :-)

Skrevet

Er 17 + 2 og gått ned 4 kg. Syns det er bra da jeg har litt å ta av:)

Skrevet

Er 19 uker og har samme vekta som før jeg ble gravid :) *juhuuu*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...