Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som andre her som går på metaformin?

Får der oppfølging av lege?

Jeg fikk metaformin pga pcos, ble gravid etter lap, sluttet med metaformin da jeg ble gravid rett etter operasjonen, men da mistet jeg i uke 6. Da jeg ble gravid igjenn, rådførte jeg meg med gynokologen ang bruk av metaformin unner svangerskapet, siden det skal minske sjangsen for sa og ma når man har pcos. Han sa det var opp til meg hva jeg ville, og at 10 års forskning på metaformin foreløbig bare hadde gitt positive resultater, men det er jo fortsatt bare forskning.

Jeg har ikke hatt noen oppfølging av gynokologen min, og legen min vil ikke ha noe med det å gjøre siden det ikke er godkjent å bruke metaformin unner svangerskap.

Non med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Simåne.

Jeg fikk også metformin første gang jeg var hos gyn. pga. pcos. Var gjennom prøverørsforsøk og blei gravid på første forsøk. Neste gang jeg skulle til gyn. spurte jeg om jeg skulle fortsette med disse tabl. da sa han at jeg bare kunne slutte med dem, for det var ikke påvist at de var til noe hjelp. Og som du selv sier, så er de fortsatt under forskning.

Det var meninga at jeg skulle være med på dette forskningsprosjeketet, men de kom aldri i gang, så det blei ikke noe av.

Så jeg sluttet å ta metformin. Har i grunnen ikke merket noe forskjell etter det, bare at jeg er blitt bedre i magen. Var plaget med løs mage når jeg gikk på dem..

Så dette er min erfaring. Ikke store greien men :o)

Skrevet

Hei der! :)

Om du fortsatt går på metformin så trenger du ikke bekymre deg iallefall. Jeg er med på forskningsprosjekt ang metformin og svangerskap,og en ting er sikkert -det er IKKE farlig for deg eller fosteret iallefall.

Nå får jeg spesiell oppfølging av leger via dette prosjektet, der de tar blodprøver og målinger og alt mulig, men det er i forskningsøyemed, for å registrere hvordan kroppen reagerer på metforminbehandling, om det har noe hensikt. Det skjer ingenting annet "skummelt" ved å ta disse, så hvis du føler deg frisk så er det ingen spesiell grunn til at du bør ha spesiell oppfølging.

Hvor langt er du på vei, og hvor bor du i landet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...