Gå til innhold

Min fødsel

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

beklager har ikke vært så aktiv her inne i det siste, dels fordi tvillingene krever en del av min tid men jeg har heller ikke hatt internett tilgang. Men jeg har lyst til å fortelle om min fødsel.

Jeg ble satt opp på igangsetting en fredag i august og møtte opp på avd tidlig om morgenen. På mitt sykehus er det vanlig å sette igang fødselen 2uker før termin. Kom på sykehuset og ble etter en times venting tatt imot av jordmor som beklaget men det var så mye å gjøre der,avd var stappfull. Så kom overlegen og beklaget men jeg måtte vente til mandag, de kunne ikke hjelpe meg. Fikk for sikkerhets skyld en UL før jeg dro og den hviste at begge tv lå i seteleie, dermed ble jeg satt opp på KS over helgen. Helgen var veldig LAAAAAAAANG.

Så kom endelig mandagen og jeg møtte fastende på spesialenheten, for å møte en ny overlege som bare kunne beklage men operasjonsskjema for dagen var fult, så jeg måtte vente. MEn da ble jeg sint for sånn kan de ikke holde på, Dette var en stor følelses belastning og jeg var blitt lovet hjelp. Dette fnøs legen over men etter å ha lest min journal måtte han inrømme at jo jeg hadde nok rett. Så han tok en UL og da ble lykken stor for tv 1 hadde lagt seg i hodeleie igjen, så nå ble det vaginal forløsning.

2døgn senere kom tv1 en time etter at vannet gikk, ut på en pressri. Uten epidural for anestesilegen skulle bare hjelpe en annen fødende først. MEn jeg hadde i hverfall lystgassen.

Etter 2timer til kom tv2 i seteleie hun satt fast med skulderpartiet med rompa og bena på utsiden så overlegen måtte dra og vri og fram og tilbake, stakkars samboeren min måtte sette seg. JEg var sikker på at hun skulle brekke armer kraveben. BArnelegen kom inn i rommet etter å ha ventet på utsiden under hele fødselen og stod klar til å ta henne med på intensiven. Ut kom ho og var helt perfekt og veldig lik storesøster som nå snart er tre år. BArnelegen så på ho og jeg fikk ha ho på brystet og ho sugde på puppen med en gang. Så tok legen henne med på intensiven. Tv 1, gutten min var hos meg hele tiden og etter fødsel av morkake på 1,2kg og litt sying(som jeg ikke kjente i det hele tatt) Ble vi kjørt inn på et enerom med seng til mannen min eget stellebord til barna. Så kom legen med jenta mi og kunne fortelle at ho ikke hadde noen brudd, alt var bra og ho leta veldig etter brystet. Da var lykken komplett.

Nå er de snart tre måneder og noen dager er slitsomme, mens andre er flotte. Kjempegøy med tvillinger.

Til alle sammen BE OM EPIDURAL, TIDLIG!

Gled dere det er så verdt det!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...