Gå til innhold

September: Gullgutten er født:)


Mamma S

Anbefalte innlegg

Endelig har gullgutten vår kommet til verden, dog ikke helt udramatisk.

16 dager over termin skulle det gå før han ble født. Riene startet mandag 18.9 ca kl 0500. I løpet av 3 korte timer, var riene så sterke at jeg fikk epidural. Himmel, for en lettelse. Riene bare strømmet på, noe gullgutten ikke var helt fornøyd med. Legene og jordmor fulgte nøye med på hjerterytmen hans, og begynte straks å prate keisersnitt. Rundt kl 1400 måtte det bli keisersnitt. I all hast løp de av gårde med meg til operasjonsrommet, og i løpet av en halv time var gutten vår født. Hjerterytmen hans var dårlig og han var blå og kald. Umiddelbart ble han lagt i kuvøse og lå der i noen timer. I mellomtiden lå jeg på oppvåkningen og følte jeg hadde vært på det værste julebordet noen gang. Alt gikk bare rundt og rundt siden jeg hadde fått full narkose. Mannen min ble sittende igjen på fødeavdelingen med en pleier, mens jeg var til operasjon. Det var godt å vite at noen kunne være sammen med han. Var jo tøft for han å se at jeg ble i all hast løpt av gårde til operasjon. Gutten vår veide 3790 gram og var 52 cm lang. Vi kom hjem den 9 dagen. Vi ble liggende på sykehuset noen dager lengre, fordi jeg fikk en infeksjon i kroppen.

 

Nå står bra til med oss alle tre, og vi koser oss masse med det lille vidunderet vårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...