Tiddelidu Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Pga sår med litt puss på brystvortene skal jeg håndmelke det ene brystet noen dager, så det andre. Trolig har jeg ikke fått tømt det helt, og i går var det helt sprengt på innsiden etter et besøk der jeg ikke fikk tømt. Da jeg kom hjem melket jeg ut over 100 ml, aldri hatt så mye før. I dag er det rødt og ømt i samme område, og det stikker av og til. Kan det være brystbetennelse jeg har fått? Eller kan det komme av overbelastningen i går? Føler meg i fin form bortsett fra hodepine (tror det kommer av stive muskler i nakken pga smertefulle bryst og vond melkestilling). Hva kan jeg gjøre for at dette skal bli bra?
akt80 & Sara Emilie Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 når eg hadde brystbetennelse så hadde eg en klump i brystet og huden over klumpen va øm og rød, legen tegna på det røde området slik at eg sko passe på at det gikk ned etterhvert. Kanskje ta en tur til legen? Eg fikk nesten kjeft for eg ikkje kom før, han sa flere ganger: ja dette var på høy tid at du kom..(skremte meg ja..)
kroko Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Mest sannsynlig tette/irriterte melkeganger pga manglende tømming. Hodepinen følger alltid med når jeg får tette melkeganger :-) Melk ut alt du kan, men prøv å ikke irritere vevet mer enn nødvendig (ikke masser hardt eller klem hard på det irriterte området). Ofte henger rødheten i litt lengre enn problemet er min erfaring. Ibux hjelper mot smerte og demper vevsirritasjonen.
3 skatter ute:) Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 de ringte i dag til meg etter at jeg tok prøve av melk og brystvorter på onsdag, har masse bakterier både i melk og på brystvortene, så det er vel det somheter brystbetennelse. begynt på antibiotika i dag. har ingen tegn på dette annet enn vondt i puppene. ikke feber eller noe. så man trenger ikke bli syk for å ha brystbetennelse.
kroko Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Høres merkelig ut. Jeg ble i alle fall skikkelig dårlig ved brystbetennelse. Ikke noe tvil når det først satte i gang. Men folk (og bakterier) er jo forskjellige, så....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå