Gå til innhold

Overgangsstønad.. (samme som Oktoberklubben)

Gjest

Anbefalte innlegg

Var på trygdekontoret her om dagen og fyllte ut alle de nødvendige skjemaene. Jeg fikk da også skjemaet for overgangsstønad..

Blir alenemor, men skjønte ikke helt at jeg var kvalifisert til å få overgangsstønad. Er dette bare generellt at man fyller ut dette (for å se om man får noen penger) eller er det sånn at jeg får penger garantert?

Jeg har hatt full lønn frem til nå, og skulle ikke tro selv at jeg ville få noe ekstra utenom barnetrygd, småbarnstillegg,fødselspenger og barnebidrag.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Jo, du har krav på overgangsstønad (OS). Ikke full OS, men den blir redusert etter hva du tjente da du var i jobb. Jeg trodde nemlig det samme som deg, men fikk dette forklart på trygdekontoret. Jeg vil få ca 3600 i OS i tillegg til fødselspenger.

Husk også at du kan velge å "spare" overgangsstønaden til etter permisjonstiden og heller velge full OS i 3 år (pluss evt 2 år ekstra) dersom du velger å ta en utdanning.

Annonse

Ja va det eg faktisk lurt på sjøl, eg mottar jo fult OS, men så har eg nå mulighet å begynne å jobbe siden jentå mi har begynnt i barnehage, men så lurte eg kos det gikk me og jobbe deltid (sånn så deg singelmamma) og då om eg forsatt fikk OS.. kor mye ville eg eventuelt får osv. er ikke lett å få et vanlig dagjobb altså, alt eg har fått tilbud om er jo kveld/helg og er akkurat dei tidene eg ikke kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...