Gå til innhold

September: da har eg endelig født ;) fødselshistorie


missy mamma til jonatan

Anbefalte innlegg

mandag 18 september kl 23.36, 3 dager før termin,kom lille Jonatan til verden.

 

dagen begynnte med at eg våknet kl 08.30 av at eg fikk litt vondt i korsryggen og magen.

hehe eg tenkte at det var berre vonde kynnere, og tenkte ikke på i det heletatt at fødselen var på en måte i gang.

så tok og ringte min svigermor og spørte henne om hva det kunne være siden det kom og gikk hver 10ende min og kanskje oftere. og svaret eg fikk var. ring føden. heheh . tok og ringte føden og fikk beskjed om at eg måtte komme opp på sykehuset. så kl 12.00 var eg på vei,etter at eg hadde fått ringt typen og bedt han komme hjem.

med engang eg kom til sykehuset .fikk eg et rom og hadde sånn belte ting på magen. (husker ikke ka det heter. ctg (?) jaja. dere vet ka eg mener) og satt med den til kl var 15.00. for ¨så og få 2 timers pause.

jordmor sjekket åpningen ( snakk om og være hardhendt da, nett før eg hoppet ut av sengen) og hun sa at det ikke var åpning.

kl 17.00 måtte eg ta sånn ctg eller ka det heter og hadde det gåendes til kl 18.00. da kom de inn. hentet arket som maskinen hadde skrevet utog sjekket åpning ( fikk ny jordmor ,en student og en som var ferdigutdannet) og da hadde eg 6 cm åpning. og forsvant en liten stund. 18.30 kom de inn igjen og sa at vi skulle flytte oss til fødestuen. og da begynnte eg og lure litt på hva det var.

og det de hadde funnet ut av var at han lille manglet en hjerte lyd eller noe. husker ikke helt hva de sa. de babblet i ett sett. hehe .

og da vi var på vei inn i fødestuen sa jormoren : ja no skal vi ta vannet på deg, OI tenkte eg men eg er jo ikke klar.hehe. så vannet tok de kl 18.40.

gikk først rundt med preikestolen. så synest eg ikke noe om den lenger og la meg i sengen.

lå sidelengs og fant ut at den stillingen var mest behagelig.

fikk akupunktur i ryggen,pannen og en på hver hånd.

og lyst gass ( den likte eg, var min bestevenn gjennom riene)

var så nervøs på hvordan alt skulle bli. riene og hvor lenge eg kom tikl og ligge med rier før pressriene skulle begynne og hvor lenge det kom tl og ta.

kl 22.00 var det vaktskifte. forloveden min fikk overtalt studenten til og være der, så det endte med ast ho tok i mot lille gutten. og dert kom en ny jordmor inn. som eg senere fikk vite av at hun hadde tatt i ,mot meg når eg ble født.

rundt om den tiden kom min mor inn på fødestuen og kom bort til meg og såg på meg og sa. :; ja sa eg ikke at det gjør vondt.

da lo eg og tenkte. hmm. jaja . man vet jo egentlig ikke hva man skal si når man ser en fødende kvinne. men stakkars. såg jo datteren ligge der med de smertene,

låg med rier til kl 23.00 og da begynnte pressriene. og han var ute kl 23.36. veide 3450 gram og var 50 cm lang ;)

så brukte 5 timer på fødselen. så er ganske så fornøyd med det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...