MM med spire Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Leste et sted her inne om noen mislykkede forsøk på å laminere ul bilder... At bildet ikke tålte varmen... Noen som har prøvd kald laminering med bedre resultat? Tør ikke helt prøve, før jeg har hørt hva andre har sagt... Vil jo gjerne at bildene skal vare evig
Stirra ner 32+5 Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg tror egentlig at det beste er å scanne dem. Gjerne ha dem på data eller noe i tillegg. Min søster laminerte sine bilder av førstemann, og de er helt ødelagte. Bildet bare forsvant...
MM med spire Skrevet 30. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2006 Da tenker jeg at laminering utgår...
Stirra ner 32+5 Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Eller vent, lurer på om det var sånn gjennomsiktig tape de hadde på? Hmmmm. Nå ble jeg faktisk litt i tvil her. Sorry! Kanskje andre vet?
selfangerkjerringa Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Jeg kopierte mine og laminerte kopien Originalene har jeg scannet inn og tatt bilde av i tillegg så de ikke forsvinner for godt.
chill+enda en til Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Varmlaminering er ikke beregnet på bilder. Det blir lett bobler, for bilder tåler ikke varmen som brukes. Jeg tror UL-bilder er skrevet ut på thermisk papir, dvs papiret "varmes" opp for å få ønsket avtrykk. Dette blir også brukt på bl.a. kvitteringer. Anbefaler at du bare scanner bildet og heller printer det ut på vanlig fotopapir. Dersom du vil laminere noe av dette så anbefaler jeg heller at du kaldlaminerer det. Plastikken som brukes til det er syrefri, dvs det vil ikke slite på bilder osv. Det er det samme prinsippet som når du skal lage kort, fotoalbum osv. Bruk ALLTID syrefritt papir! (by the way, også vanlige plastlommer får du i syrefri, anbefales!!)
MM med spire Skrevet 30. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2006 Da kopierer jeg bildene først ja. Det var en god ide.. Så kjøper jeg bare enkle plaslommet eller klipsrammer (+ scanner de) til å oppbevare orginalene... Rart at noe så lite, kan bety så mye egentlig...
feb.baby! Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Eg har bare tatt digitale bilder av ul bildene med et bra kamera. Blei faktisk utrolig bra på dataskjermen!!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Jeg har scannet bildene. Har ikke tenkt på laminering før, men det er jo en veldig god ide! Laminerer kopiene da :-)
Gjest Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Jeg har scannet mine inn på data'n, og brent de ut på cd i tillegg. Så sendte jeg to av dem til mamma på msn, og da jeg hentet henne på jobb kom hun ut med dem i A4-form, med laminering og antall uker oppi hjørnet ) Hihi...ho hadde vist d til "alle" på jobb. Noen som gleder seg like mye som oss ja ;o)
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Kan ta kontaktpapir rundt dem, det blir vel kanskje det samme som kald laminering...? Holder seg fine da hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå