Gå til innhold

Oktober: Overgangsstønad...


Gjest

Anbefalte innlegg

Var på trygdekontoret her om dagen og fyllte ut alle de nødvendige skjemaene. Jeg fikk da også skjemaet for overgangsstønad..

Blir alenemor, men skjønte ikke helt at jeg var kvalifisert til å få overgangsstønad. Er dette bare generellt at man fyller ut dette (for å se om man får noen penger) eller er det sånn at jeg får penger garantert?

 

Jeg har hatt full lønn frem til nå, og skulle ikke tro selv at jeg ville få noe ekstra utenom barnetrygd, småbarnstillegg,fødselspenger og barnebidrag.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter som det jeg har skjønt så får du litt penger uansett. Men blir nok redusert etter inntekt. Man skal jo også betale skatt av overgangsstønad. Men vil nok tro du får litt uansett. Er jo uansett ikke værre enn å bare søke. Får du ikke noe penger får du ikke noe penger. Men går ut fra at du som blir alenemor kommer til å trenge det du kan få, så 200 kr i måneden er jo bedre enn ingenting :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får overgangsstønad nå.. Men på papirene stod det at om man tjener mer enn 31 000,- i året, så trekker de fra.. Akkurat hvor mye vet jeg ikke... Men det kan jo hende du får litt.. Det er jo en god del penger det er snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...