Gå til innhold

Oktober: Får henge meg på med dere her inne i oktober klubben jeg da...


**Andrea** & Lille Konrad :)

Anbefalte innlegg

jaJa..trodde lenge det skulle bli en septemberBaby..men ser dårlig ut..hadde termin den 27sep,så det vil da si at jeg i dag har gått tre dager over..Men er førstegangsfødende og det fleste førstegangsfødende går noe dager over..så jeg får smøre meg med tålmodighet..Skjer det ingenting innen tirsdag,skulle jordmor bestille overtidstime til meg for å sette igang fødselen den 11okt...

 

Lykke til videre alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andrea, hvor skal du føde?? Vi hadde termin likt, og jeg skal føde på asker og bærum. Skal til legen en uke over termin, og har skjønt på sykehuset at jeg får time der 11. oktober, men ikke noe snakk om for å sette i gang altså. Der kan de visst vente i 3 uker. Skrekk og gru!! Er det for sent å skifte sykehus nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elli79:)

Jeg skal føde på Akershus Universitetssykehus på Lørenskog...Tre uker???Og jeg syns det er lenge å vente i to uker...hmm...Nei,for Jordmor sa at det blir bestillt time til å starte fødselen den 14dagen over,altså den 11okt. Så det er jo en liten trøst å vite at man ikke må gå lenger enn det..Men angående skifte av sykehus...det er vel ikke for sent..?Tror det bare er å ringe å snakke med sykehuset på lørenskog..er det ikke mange som skal føde rundt den datoen så tror jeg ikke det er noe problem..:) Hadde prøvd jeg for tre uker over er lenge å vente syns jeg...men...Håper det ordner seg for deg..Hvor bor du forresten??Vet du hva slags kjønn du venter??

 

Masse lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hyggelig at du svarte! Jeg bor i Oslo, og det værste er at jeg først fikk plass på A - hus, men byttet til bærum siden det er nærmere der jeg er fra \ og hvor foreødre etc bor... Vi venter jente! Hvor bor du da? Ser dere venter gutt! Koselig da! Jeg skal til legen på onsdag, og da skal jeg høre om hun kan bestille time til meg i det minste til kontroll litt før 11. For jeg ringte bærum og der bekreftet de at man blir sent til overtids kontroll 2 uker etter termin (11.okt), men hvis alt er bra kan de fint finne på å vente lenger ja.... F****en tenkte jeg, da både riksen, ullevål og tydeligvis a - hus setter i gang etter 14 dager..Får håpe naturen setter i gang før dette blir et problem! Er i tillegg redd for overtidskomplikasjoner, og tror jo heller ikke bebisen er super liten...

Du må fortelle hvordan det går med deg da! Spennende! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen Elli79!!

Koselig å høre fra deg...

Du fikk fødeplass på a hus først ja..skjønner at det er rimelig kjedelig å tenke på nå som du går over termin ,og vet hvordan reglene på Asker/Bærum er..Det er visst ganske forskjellige regler ettersom hvilket sykehus man er på...Lillehammer f.eks,Setter igang fødsel etter en uke..mens gjøvik etter to uker..Er flest som setter igang etter to uker har jeg hørt..Men har du spurt om hvorfor de venter i tre uker før de setter fødselen igang??

Vi får satse på at fødselen din starter av seg selv og at den lille kommer snart:) Vi har jo ventet ganske lenge nå syns jeg..

 

Jeg og min samboer bor i Gjerdrum...(ved skedsmokorset)..ca et kvarter inn til Oslo med bil..Leier Leilighet nå,men har kjøpt helt ny leil som er ferdig i feb/mars som også er her i gjerdrum..Er opprinnelig fra Oslo (Romsås),men har flyttet en del på meg etter at jeg bodde der,bodde på Dokka i noen år hvor jeg gikk på skole på gjøvik for å utdanne meg som hudpleier og nå bor jeg i gjerdrum..Hvor i oslo bor du???

Har dere tenkt noe på navn til den lille jenta da??

Vi har tenkt på elias eller konrad..Heller litt på det siste,siden elias er så populært..men vi får se..lettere å bestemme seg når man har den lille i armene syns jeg:)

Din første forresten??? Min første her:)

 

Masse lykke til videre du også:) Lykke til hos legen på Onsdag..Så fpr jeg håper at min jordmor har noen bra nyheter å komme med når jeg skal dit i morgen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi bor på Torshov! Dette er vår første, ja. Vi har tenkt å kalle henne Embla Aurora! Dersom det nå ikke er helt upassende da, eller det viser seg at de har sett feil kjønn på UL!!

Så fine navn dere har funnet! Enig i at Elias er litt vanlig, men til gjengjeld kjenner jeg en super søt gutt som heter det! Da får man jo alltid gode assosiasjoner! Det blir sikkert lettere for dere å se når han kommer!

Så deilig det sikkert blir med ny leilighet etter jul! Vi leier også bare, og vil nok fortsette med det en liten stund da samboer skal utdanne seg til sykepleier nå. Tror ikke vi har råd til å kjøpe noe særlig her i byen...Gidder liksom ikke kjøpe en to - roms som da i utgangspuktet blir for lite!

Jeg er førskolelærer og jobber (jobbet) i barnehage! Der er det forresten ingen som heter elias eller konrad av over 60 barn!

 

Lykke til hos jordmor imorgen da! Det er veldig hyggelig hvis du orker å skrive hva hun sa 7 hvordan det gikk og hva som skjer videre med deg!

Håper bebisene vil komme i natt!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Elli79...:)

Embla Aurora var veldig fint..tenkte faktisk på Aurora jeg også før jeg fikk vite at det ble gutt...Er mange fine navn å velge mellom da hvis dere ikke syns det navnet dere har funnet passer:)

Ja det blir godt å flytte inn i en helt ny leil som ingen har bodd i før:)Gleder meg masse til det..Siden det er rett ved der vi bor nå følger jeg stadig med på utviklingen:)

skjønner godt at dere ikke vil kjøpe to roms da det fort blir for lite når den lille skal ha eget rom..Men mange muligheter når dere skal kjøpe da..Kan jo alltids kjøpe noe utenfor Oslo også da det er mange fine steder ikke langt unna Oslo..

 

Jo..Jeg var jo hos jordmor i dag,det gikk fint som vanlig det..den lille i magen har det fint og trives der han er:) alle mål og undersøkelser gikk fint:) Han har fortsatt hodet godt festet,ligger med rompa til venstre og bena til høyre:) Hun ringte fødeavd på A - hus mens jeg var der,og først kunne de ikke ta meg inn før neste torsdag,men jordmor ordnet så jeg fikk time på mandag,da undersøker de meg og tar en skikkelig kontroll for å finne ut om hvordan babyen har det og om de skal sette meg igang på mandag den 9okt eller onsdag den 11okt..Håper for å være helt ærlig at det blir mandag..Jordmor ba meg om å ha pakket ferdig sykehusbagen og at den måtte være med..Enten setter de meg igang da eller på onsdag..

 

Jeg fikk dessuten vite litt om metodene...Hvis mormunnen var moden satte de inn et kateter opp langs hodet til babyen og livmorveggen og blåste opp til en boble som ville sette det igang..Hvis mormunnen ikke var særlig moden ville de sette meg på piller..to piller med seks timers mellomrom i to dager..da måtte jeg være på sykehuset,mens den andre måten da kunne jeg dra hjem..Så det blir spennende å se..håper de gjør noe på mandag...

 

Håper alt står bra til med deg og at formen er bra...:)

 

***Tålmodighet er en dyd***

 

Lykke til hos legen i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende! Det blir jo knall bra for deg, uansett! Det må være godt å vite at du blir stt i gang senest 11! Tusen takk for at du delte det med meg, det er veldig greit å ha noen holdepunkter for hva jeg egentlig kan forvente siden jeg skal til legen imorgen! Og som sagt, hvis asker og bærum ikke gidder sjekke meg før den 11. engang...kanskje begynner jeg å ringe desperat rundt etter ny fødeplass!!! Ullevål annonserte jo for ikke så lenge siden at de har ledig kapasitet i beg. av oktober! Vi får se, det er endel som skriver at det er nedsatt bemanning rundt på sykehusene pga høstferie..

Masse lykke til til deg! Tenk, om senest 8 dager er du garantert mamma!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..Må jo ærlig innrømme at det var gode nyheter det jordmor kom med i dag tatt i betrakting av jeg går på overtid..Så da skjer det senest noe den 11okt..Godt egentlig..for er rimelig lei..Noe jeg regner med at du også er!!! Lykke til i morgen..Fortell meg hvordan det gikk så skal jeg krysse fingrene for at hun/han har noe positivt å fortelle deg i morgen...Hvis ikke syns jeg du gjør riktig i å ta en telefonrunde:)

 

Men jeg satser og håper på at vi begge snart blir mamma:) Kanskje helgen??Er fortsatt mange dager til den 11okt da,så hva som helst kan skje..:)

 

Snart er vi begge mammaer:) *god tanke*

 

Lykke til i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andrea!

 

For en dag! Våknet kl. fem i natt med små vonde kynnere \ maserier.. Klarte ikke å sovne igjen, for jeg gira meg sånn opp over tanken på å kanskje være i gang!

Men, som vanlig, etter å ha stått opp og sånn dabbet de bare av før kl. 8. Da fikk jeg bare satse på lege timen likevel.

Der ble det målt blodtrykk inne på laben før jeg skulle til legen, og det var ganske så høyt. 144 \ 98.. Ikke så bra da. Men egnet et lite håp om at det kanskje var en god grunn til å dra på ordentlig sykehus sjekk, hvertfall! Kjente jo hele tiden liv, så ganske trygg på at den lille har det bra.

Hos legen var det masse venting...Etter nesten 1,5 timer kom vi inn, og hun målte trykket en gang til som var det samme. Sjekket babyens hjerte lyd, og det var bra! Hun sa jeg så helt sprengt og utslitt ut, og ringte til bærum sykehus for at de skulle sjekke opp dette med blodtrykket osv. Kanskje ble de nødt til å holde meg der en natt under observasjon, og kanskje vill de sette meg i gang!?

Jeg håpet jo litt, må jeg si.. MEN.....vel framme på sykehuset hadde blodtrykket sunket til 140 \ 85..bra det, men ble faktisk nesten litt skuffa for da skjønte jeg at de ikke syntes noe særlig synd på meg...(!)

Fikk likevel ulta lyd hos en lege, som bekreftet at alt var bra med lille Embla! Ble kjempe glad for det! Så skulle hun strippe meg...og det gjorde ganske vondt...Men lille bolla har hodet SÅ godt ned i bekkenet at hun rett og slett ikke fikk tak i livmorhals- tappen!! Ble kjempe skuffa, da jeg vet mange har kommet i gang ettter det! Trøsten er at jeg skal tilbake på mandag, og skal be henne prøve igjen da ( kanskje er det en annen lege med lengre fingre?!!)

Men ellers spurte jeg om dette med igangsetting igjen, og nok engang sa de det samme om at gjerne venter enda lenger enn 14 dager. Grr..

Dumme sykehus! Men nå håper jeg bare ting skal skje naturlig, ellers lenker jeg meg fast der på mandag..!!

Det er jo fullmåne til helgen, så vi får satse på det!! Oh, ja hun jordmoren påstod de fortsatt hadde august damer på fødeavdelingen!! "Så det slettes ikke uvanlig å gå lenge over tida!" Ha, ha. Kjempe oppløftende, ikke sant.

Ønsker deg fortsatt masse lykke til, og håper ting skjer naturlkig for oss begge veldig snart!

Dersom vi fortsatt er her på mandag, må du skrive hvordan det gikk hvis du ikke blir satt i gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Så utrolig sprøtt..fødte nemlig en nydelig gutt den 5okt jeg også..Begge hadde termin samme dag også fødte vi på samme dag på overtid..Merkelig..

 

Men gratulerer så utrolig mye..

Håper fødselen gikk bra og at dere storkoser dere slik som vi gjør:) Får ikke nok av lille Konrad..kan sitte å se på han i timesvis:)

 

Fødselen min varte i 22timer og var en tøff fødsel..men er allerede glemt..Det er herlig å bli mamma:)

 

Håper dere har det bra:) Har du tid så må du gjerne svare,kjempe koselig..Masse lykke til videre:)

 

Masse klemmer...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, så sprøtt!! GRATULERER SÅ MYE! Kjempe gøy!

Min fødsel var ikke så tøff, men jeg er likevel ikke helt der at jeg kan si at et par til går greit!

Men selvsagt var all smerte verdt det, herregud så glad jeg er i den lille jenta mi!!

Så fint navn dere valgte! Konrad og Embla født på samme dag! Morsomt.

Er du ellers i grei form? Går det bra med ammingen? Vi har hatt litt oppstarts problemer, men det går bedre for hver dag!

Er du fornøyd med sykehuset da, forresten?

Vi var veldig fornøyd med selve fødselen og alt rundt det, men fikk relativt dårlig oppfølging på barsel. Det skal sies at vi valgte familierom, da, men fikk litt litt mindre oppfølging enn det man skal der.

 

Håper alt er bra med dere også, så får du svare når du orker ellers skrivbes vi kanskje på du\in baby? Må prøve å finne frem dit!

Kos dere og lykke til som nybakt mamma!

 

Klemmer fra oss! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen:)

jeg er så enig med deg,all smerte er virkelig verdt det, og jeg har faktisk kommet til dt punktet hvor jeg ønsker meg ihvertfall et barn til..Babyer er jo helskjønne..Det er det beste som har hendt meg..

 

Formen er bra:) Kunne ikke følt meg bedre tror jeg..selvsagt er det litt ømt og slik enda..Men føler meg i fin form..ammingen går veldig bra,gjort det fra starten så det har jeg vært heldig med..melkeproduksjonen kom fort igang og lille konrad er blitt et lite matvrak:)

Hvordan er formen din etter fødsel?Og amming..Går bedre nå?

 

Anngående sykehus har jeg nok samme erfaring som deg..Selve fødeavd var jeg veldig fornøyd meg,men barsel derimot har de altfor mye å gjøre til at man får noe særlig god oppfølging..Både jeg og min samboer nevte dette for jordmor under utreisesamtalen...

 

Kos dere masse...og lykke til du også=)

Vi får nye barseltiden:) og kose oss med de små!!

 

klemmer fra oss...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Lurer bare på hvordan det går med dere??

Formen er bra?

amming går bra?

Vokser lille Embla Aurora seg stor??

 

Masse klemmer fra oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...