En liten mamma Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 De siste dagene har jeg opplevd det flere ganger, livmora blir helt hard og "buler" ut på høyre side under navlen. Det er ikke vondt, men jeg kjenner når det skjer og det er ubehagelig når jeg tar på klumpen som stikker ut. Regner ikke med at jeg er den eneste som har opplevd dette, kan noen forklare meg hva som skjer? I begynnelsen syns jeg det var litt morsomt, men nå skjer det så ofte at jeg blir litt usikker...' Takker og neier for svar! PS: Er 19+1.
klar for #2 Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg har det på samme måte. Men jeg blir hard på venstre side. Når jeg var på UL så jeg at hodet lå der, og sa spurte jeg jordmora om det kunne være det jeg kjente. Hun sa at av og til har de favorittstillinger inne i magen og at det nok kanskje var hodet som lå der når jeg kjente det. Så kanskje det er det du og kjenner?
Stirra ner 32+5 Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Jeg er bare 12+1 i dag, men kjenner tydelig hvor fosteret ligger... Er en hard klump der, på høyre siden. Akkurat der hvor hjertelyden høres! Kjenner dette godt igjen fra forrige svangerskap også, fosteret lå alltid på min høyre side. Jeg vil tro at det er den lille du kjenner, ihvertfall en del av den som stikker litt ut ;0)
Gjest Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 jeg er 15+1 på vei men kjenner ikke det som dere gjør...har ikke noke spesiellt mage heller...har tullet med folk om jeg kanskje ikke er gravid alikevel å vi har ledd osv.. har jo vert hos jordmor å hun bekreftet at jeg var det...men alikevel skulle jeg ønske jeg kunne se eller kjenne noe liksom..
selfangerkjerringa Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Det kan ganske enkelt være kynnere - livmora som trekker seg sammen og trener til fødselen Er helt ufarlig, så lenge de ikke kommer sammen med smerter og nedpress. Jeg hadde ikkeno sånt i første svangerskap, men nå har jeg hatt masse, i starten mest stressrelatert, men nå kan de komme ofte gjerne når jeg går tur eller noe. Ikke vondt, bare ubehagelig.
En liten mamma Skrevet 30. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2006 Tusen takk for svar! Nå har jeg lest både her og der, og snakket med min svigerinne som også er gravid -og har kommet frem til at det er nok kynnere ja! Så rart, jeg hadde liksom en forestilling om at kynnere skulle kjennes annerledes ut.. Men når dette er første gang kan jeg jo ikke vite sånt!=)
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 har bare et ord til deg: KYNNERE! Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå