Gå til innhold

Halsbrann, æsj!

Baby4påvei-har kommet :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg 21 uker på vei i mitt fjerde svangerskap og har aldri hatt halsbrann tidligere. Men tror jeg har fått det nå....

Skikkelig ubehag i halsen som kommer og går. Kommer sure oppstøt som smaker tran, selv om jeg ikke ta tran. Kan dette være halsbrann eller?

Og hva gjør jeg isåfall med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske enkelt halsbrann ja. Kan få d ved å drikke kaffe/te og jus. Og ved å spise sterk mat. Du kan drikk melk d skal hjelpe eller evt novalusid/link (halsbranntabletter).

Skrevet

Hei, jeg er i min 21. uke og har også akkurat fått halsbrann. Skikkelig plagsomt. Det kommer gjerne på ettermiddagen/kvelden. Må sjekke med apotek om de har råd mot dette. Hørte av en venninne at det er et tegn på at man venter en baby med mye hår. Da har vi apekatter i vente :-)

Skrevet

Fra ei som sliter som f*** med halsbrann selv :)

dette er ting som hjelper:

-melk

-drikkeyoghurt

-lovehearts

-kakao

-et lite måltid brødmat

Det finnes også et middel på apoteket som heter noe lignende "gaviskon" eller noe sånt... dette er da laget for å bekjempe denne fryktelige halsbrannen, så jeg gav meg ut på dette og kjøpte den.

Men allerede ved første teskjeen så brakk jeg meg av den grøsselige smaken og kastet opp alt jeg hadde spist den dagen. det er et forferdelig smakende middel som jeg aldri mer skal ta.

Men drikkeyoghurt er min store redning.

Jeg tar en liten slurk rett før jeg legger meg, det hjelper noe helt utrolig! :)

Skrevet

er nå i min 27 uke og når jeg legger meg ned om kvelden kommer det bare velvende over meg. Blir kjempe kvalm, gulper/sure oppstøt, får veldig behov for å rape masse æsj æsj. Skikkelig ekkelt:((

Skrevet

Jeg har også perioder med sinnsyk halsbrann... kjennes av å til ut som sure oppstøt, t.o.m mens jeg spiser når det er skikkelig ille. Jeg har nå skjønt hvorfor det heter halsBRANN... På det værste kjennes det ut som det virkelig brenner i halsen... Og mulig det bare er jeg som er rar, men blir nesten varm i ørene også iblandt.... hihi...:)

Skrevet

Takk for mange gode tips. Skal prøve ut noen av de ja. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...