Gjest Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Har termin 12. oktober og settes igang uansett rundt den datoen. Vet at det er best at ting skjer av seg selv, så jeg håper noe skjer av seg selv før. Legen sa derimot at om jeg følte for det kunne jeg be om å settes igang allerede til uka. Hva synes dere jeg skal gjøre? Er sånn i tvil... Ville jo helst ha født i går. Er helt utslitt og kan nesten ikke gå lengre pga bekkenløsning. Trenger råd!
Gjest Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 da ville jeg bare takket ja til første "ledige" dag jeg:) tenk så deilig å bli ferdig da? å få ut den lille inni magen å få se at alt er bra.... så koselig det blir. LYkke til hvertfall... (forresten, nå har ikke jeg noen erfaring med å bli satt i gang da, men det er jo mindre enn tre uker igjen så det er jo ikke "for tidlig". )
Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Hadde takket ja til å bli satt igang så tidlig som mulig.Lykke til videre og lykke til med fødselen :0)
2småbarn Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Jeg ville nok også bli satt igang, men ha i bakhodet at ved igangsettelse KAN fødselen ta lenger tid enn hvis den kommer naturlig. Det kommer selvsakt an på modningen din og på hvordan dryppet virker på riene dine :-) Jeg ble satt igang sist, og jeg var kjempe moden. Etter dryppet fikk jeg åpning fra 3 til 10 cm på 20-25 min ! Hele forløpet til gutten var født var 2 1/2 time. Det jeg fikk beskjed om i forkant, var at ved for tidlig igangsettelse viser det seg ofte at barnet må forløses med tang/sugekopp. Men hvis jeg selv går mye over nå, og jeg får tilbud om igangsettelse ville jeg ikke nølt! Dessuten er det praktisk å ha det planlakt på en måte :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Jeg ble selv satt igang da jeg fødte.Mitt råd er å vente til det skjer av seg selv.Det er bare min mening.Det skjedde raskt hos meg og,fra ingen åpning til han var ute på 3,5 time-men det kan gå FOR fort for kroppen når riene blir kunstig fremmstillt.Samt at underlivet ikke blir tøyd på samme måte som når det tar lengere tid,det kan revne unødig! Hadde også bekkenløsning og plager,men....
Gjest Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 vanskelig valg...å bli satt i gang ender ofte i ks, hvis du er førstegangsfødende...bekkenløsningen kan ble bedre nærmere termin, kan du ikke avvente situasjonen litt?
Gjest Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Jo.. Siden jeg ikke er moden enda heller er det kanskje best å vente til rundt termin.. Det er jo bare 12 dager til og det skal jeg vel greie når jeg har ventet i snart 9 mnd. Tusen takk for gode råd!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Hei! Ser jo at du har bestemt deg, men vil bare fortelle deg litt til om det å bli satt i gang. Hvis man ikke er moden/moden nok, så må man begynne med modningspiller. Det vil som regel innebære å bli lagt inn på observasjonspost for gravide og ikke føden. Der kommer du først når du er i aktiv fødsel, dvs har 4 cm åpning. På observasjonspost vil man bli gitt modningspiller. Tro meg, de er ikke varsomme når de gjør dette...litt røffhet setter visst bar fart på sakene. Så må man ligge i ro en time. Så må man gjennom lange sparketester, ctg-målinger. Slik går tiden. Går det tregt så er du der en stund , for å si det sånn. Så kommer flere piller, flere timer med p ligge still, masse undersøkelser og ctg-målinger. Du får kanskje sterke rier tidlig, de kan finne på å gå rett på med full styrke de herlige riene uten å klare å gjøre så mye nytte. Natten kommer-du ligger på 4manns-rom, med andre damer som hovedsaklig er der for å ikke føde...og der ligger du med j.... vonde rier. Joda, gøy kan det være skjønner du. Gikk på krykker på grunn av bekkenet sist, men det ble bedre helt på slutten fordi hodet nå var så langt nede at det hjalp til med å stabilisere bekkenet. Så den siste uka eller to før termin, så slapp jeg krykker. Var jeg deg, ville jeg ventet, i håp om å bli mer moden før igangsetting. Jeg var nok litt uheldig med at det tok så lang tid, men det skjer like ofte at det går tregt som veldig raskt ved igangsetting. Uansett, så ønsker jeg deg veldig lykke til med fødselen.
Gjest Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Jeg har jo hørt at det kan bli sånn og ende opp med å være så sliten etter mange dager at det ender med keisersnitt. Det er sikkert greit å vente til termin da, for jeg blir satt i gang rundt der uansett pga svangerskapsdiabetes og stor baby. Vil helst at jeg blir moden først, da dette høres litt bedre ut.. Takk igjen for gode råd, det hjelper masse!
Gjest Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 har ikke lest alt over...men personlig hadde jeg ventet...!! det siste jeg vil er å igangsettes, har hørt det ofte er så mye vanskligere å få riene osv ordentlig i gang...men må man så må man...da må jeg bare tenke positivt, men hadde jeg hatt valget med å vente lenger, så..hadde jeg gjort det, selv om jeg hadde gått 43uker.. spørs jo på omstendighetene selvsagt
Gjest Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 hehe leste nå nærmere, og du har jo bestemt deg lykke til!! Det går nok såå bra så..håper du modnes til den 12.!
Gjest Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 Hei tette82, 8.des, venter jente! Takk skal du ha! Jeg håper at babyen vil ut på egen hånd, så vi krysser fingrene for det. Fint å få litt erfaringer fra folk her inne, det hjelper masse! Er jo helt grønn.. Legen min anbefalte ihvertfall å vente til termin, men da må vi nesten pga megaungen min i magen..
Gjest Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 ja det skjønner jeg, og blir det igangsettelse pga det så er jo det for det beste - en god grunn! jeg bare er så imot igangsettelse etter 42 uker når det ikke er noen annen god grunn...og regner med at jeg går helt ut og at de setter igang etter 42uker grunnet at det er tett oppi jul..blææ.. du får gjøre alle råd i boka! OG press på punktene oppå skuldrene - hver side ved siden av halsen, på "toppen" av skulderen! lærte det på yoga - at det kan være m å igangsette ! jeg hadde pressa masse hver dag ! verdt et forsøk (ganske vondt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå