Gå til innhold

Hjelp..... Hun vil ikke sove...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 åringen min vil ikke sove på egenhånd. Mitt mål er å ha et barn jeg kan legge, synge for og kose og klemme litt og så kunne gå ut av rommet. Men hun holder det gående forferdelig lenge med gråting. Jeg går ut og inn stadig vekk å trøster litt og legger på nytt, men hun holder det gående alt for lenge. Men jeg VIL IKKE HA ET BARN JEG MÅ legge meg med for at hun skal sovne.

Vi hadde en liten periode med samme problem med 6-åringen min, men han gråt kanskje 20 min første dagen neste dag kortere (da gikk jeg ut og inn flere ganger) og på litt under en uke var det over.

Men 1 åringen min er et helt annet kaliber. Jeg er helt utslitt. Får ikke noe egen tid?? Noen som har gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ikke noen jeksler eller hjørnetenner på gang? Vi legger gutten vår helt greit, bortsett fra når det er tenner. Vi merker ikke så mye til tennene på dagen for han er så aktiv og skal undersøke så mye. Tipper han kjenner tennene når han er i ro. Da smører vi på Dentinox og han roer seg med en gang. Når vi innførte leggerutiner gjorde vi som du gjør nå, så hvis det ikke er tenner så vet jeg dessverre ikke.

Skrevet

Krysser fingrene for at jeg har fått løst det nå. Nå har vi laget helt faste rutiner for leggingen av både 1 åringen og 6 åringen. Nå passer jeg på at han er lest, synget for og lagt før jeg setter med med kveldsammingen av snuppa (han hadde en tendens til å komme ropende inn på soverommet når jeg prøvde å få snuppa til sove). Nå husker jeg på å legge varmeflasken på puta til snuppa sånn at puta er god og varm.

Hun sovner jo ved puppen, men jeg går ut på badet og pusser. Så inn i senga mens jeg synger nattsang, først 1 og så 2 til, det har gått bra de siste kveldene...

Håper det virker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...