Gå til innhold

Simo: Kombi eller Duo.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg for hvilken av disse to vognene jeg vil ha..

Hun i bytikken sa at 80% velger kombi..

Får januarbaby.. Er det plass til en vanlig voksipose/lammeskinspose i en kombivogn fra simo? Blir det trangt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig så er jo simo og kombi akkurat det samme.. du får jo sportsvogn på begge.. Eneste er jo at på kombin står bagen oppe i.. så hvis du trenger en bag å frakte ungen i så er jo kombi best. selv så har jeg fått lånt en bag utenom, så jeg tar duo. Den er vesentlig større.. og 4 kg lettere... Duo bagen er jo ikke så lett å bære rundt på..

Skrevet

Det er plass til en voksipose i bagen på simovogna ja. Alle mine tre barn har ligget i simo kombi. Men når barnet begynner å bli større (5-6 mnd) er det bedre å ta ut bagen å sette på liggeforlengeren(kalesjen til bærebagen) istedenfor når man skal bruke voksiposen oppi. :) Har ingen erfaring med duovogna, men synes at kalesjen er finere på kombien.

Skrevet

jeg fikk juli baby og ble anbefalt å da velge duo...pga av at bagèn er større..... Elsker vogna mi og kunne ikke tenke meg noen annen... ( hehe har ikke prøvd andre).... hadde muligens valgt kombi til januar baby....

Skrevet

Jeg ville ikke hatt duo, har aprilbarn fra før og brukte bagen til ungen var 9 mnd. (altså fra april til januar)

Synes kombi er veldig praktisk fordi

*baggen er kanskje smalere men den er lenger enn duo, noe som gjør at du trygt kan oppbevare lommebok og mobil i fotenden på baggen uten å være redd for at du tar plass fra babyen

* baggen kan brukes som seng når babyen er liten dersom du har behov for en reiseseng.

* lettere å ta med baggen inn til besøk enn hele overdelen på vogna (duo/dypvogn) og la understellet brukes ute

* når baggen blir for liten kan du sette på den lille skyggen i fotenden og så blir det godt og lunt selv om du bruker sportsdelen

Skrevet

hei

vi har valgt Duo vogn fra simo, denne er bredere, vi skal også ha baby i januar og med voksipose eller lammeskinnspose kan det kanskje bli litt trangt med kombi, min nevø har hatt kombivogn og han vokste fryktelig fort ut av baggen ( det var ikke en simo vogn da).. tror det var så mye som 8 cm i forskjell i bredden på kombi og duo, der duo er breiest.....

lykke til

Skrevet

hadde simo kombi sist til jentngen som er født i februar, synes det ble litt vel smalt med voksi posen oppi, og synes hun måtte slutte med bagen for tidlig. (va 5mnd) så denen gangen har jeg kjøpt en simo duo til mitt desember barn, så kan jeg bruke voksien hele vinteren uten å være redd for plassen og jeg kan bruke bagen hele sommeren osv også siden det er ryggstøtte så barnet kan sitte hvis den trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...