Gå til innhold

Da har jeg tatt min siste røyk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater at jeg har røyka så lenge, var hos jordmor å fikk høre de værste historiene. Nå er det nok!! Flere som har slutta nylig? Hvordan har det gått? Lei av å gå med så dårlig samvitighet, må gjemme meg for å ta en røyk, helt patetisk , jeg vet det! Please ikke døm meg nå!

Signerer med anonym nå, rett og slett fordi jeg er flau over meg selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så bra at du har tatt den siste da:) røyker ennå jeg, å er ikke spesielt glad i meg selv for det...

Skrevet

Og det BØR du være. Mor mi røyka med meg gjennom hele svangerskapet, og jeg er den eneste av mine søstere som har all verdens idiotiske plager. Sikker på at det er linka til røyking under svangerskapet.

Skrevet

Lykke til!

Husk at hver røyk du ikke tar er en belønning=)

Skrevet

Hvis du har bestemt deg for å slutte å røyke er ikke det noe å skjemme seg for!! Jeg personlig mener man burde slutte med en gang man vet man er gravid,men har forståelse for at det ikke alltid er like lett.Men samtidig mener jeg at det meste av avhengigheten sitter i hodet.Har selv røykt i maaange år,men sluttet helt på nyttårsaften,etter et år med bare festrøyking.Og jeg må si at jeg savner det ikke i det hele tatt.Når en røyker har prøvd å røyke og være røykfri over en lengre periode,vil jeg påstå at de fleste synes livet er mye deiligere røykfritt! Stå på-dette klarer du!! masse lykke til:)))

Husk:det er for verdens beste sak!!

Skrevet

Takk! Da jordmora fortalte meg at når en røyker setter en barnet sitt automatisk på siste benk i klassen, fikk jeg nok! Hun hadde også tatt i mot flere barn som var røyka ihjel, helt grusomt! Vet jo at det er skadelig, men trang faktisk den midt i tryne for å forstå det. Begynte å gråte hos jordmora for jeg fikk så vondt, følte meg så j... egoistisk! Så anonym, heng deg på, så kan vi motivere hverandre!!!

HI

Skrevet

Vær stolt av deg selv du! Jeg vet du har noen tøffe dager fremfor deg, for det er ikke lett å gi slipp på en "kjær venn".

Jeg stumpet røyken i uke 10, og har vært røykfri i 2 mnd. Enda kan jeg strekke meg etter røykpakken som ikke er der.. men det er bare 2 sek, 2 gang i uka, det tåler vi. :)

Skrevet

Takk for motivasjonen! Har allerede advart kjæresten min, regner meg jeg kan bli litt hissig fremover, men dette skal gå bra: )

HI

Skrevet

Så flott at du har stumpet røyken. Det blir jo litt vanskelig fremover, men det klarer du nok. Jeg stumpet røyken i februar, altså en god stund før jeg ble gravid. bra var nå det da vi slet litt med å bli gravide og da satt spiren bare noen mnd etter. Tror røyken spilte en stor rolle.

lykke til fremover.

Skrevet

Kjempebra at du har sluttet, stå på.....det er hardt, men det er kun i en overgang. Spis deg et eple når du blir fristet. Suget varer kun et par min.............

Skrevet

"jordmora fortalte meg at når en røyker setter en barnet sitt automatisk på siste benk i klassen",

" Hun hadde også tatt i mot flere barn som var røyka ihjel"

Ehhh....høres ut som en nazi-jordmor med propaganda som spesialitet. Skjønner at du trengte å høre det, skjønner at du var glad for å bli skremt vannet av, flott at du har sluttet å røyke, men det der er fullstendig ute av proposjoner!

Selv er jeg røykfri, har alltid vært det, men er barn av en mor som røyket gjennom hele svangerskapet. Ifølge din jordmor er jeg hjernedød, invalid, egentlig et misfoster rett og slett.

Kjenner min hormonelle kropp tar det personlig..

Skrevet

"jordmora fortalte meg at når en røyker setter en barnet sitt automatisk på siste benk i klassen",

" Hun hadde også tatt i mot flere barn som var røyka ihjel"

Ehhh....høres ut som en nazi-jordmor med propaganda som spesialitet. Skjønner at du trengte å høre det, skjønner at du var glad for å bli skremt vannet av, flott at du har sluttet å røyke, men det der er fullstendig ute av proposjoner!

Selv er jeg røykfri, har alltid vært det, men er barn av en mor som røyket gjennom hele svangerskapet. Ifølge din jordmor er jeg hjernedød, invalid, egentlig et misfoster rett og slett.

Kjenner min hormonelle kropp tar det personlig..

Anonym

Skrevet

Gratulerer!! Så flott for både deg og den lille!!!! :-)

Skrevet

Ikke ta det så forferdelig personlig anonym!

Det at det er skadelig for fosteret at mor røyker, vil ikke si det samme som at ALLE blir invalid av det.

Vær heller glad for at du er en av de som har sluppet unna plager til tross for at din mor røykte.

Skrevet

Hvem dømmer deg, du har jo slutta! Bra jobba, nå kan du være stolt over deg selv! :-) Den lille i magen takker deg nok for dette :-)

Jeg slutta etter positiv test. Det er ikke alltid lett, men det er veldig motiverende å tenke på vesla i magen.

Flink er du :-)

Skrevet

Det var jo litt drøyt da, de tingene jordmora sa.

Jeg håper at min jordmor holder seg til ting man faktisk vet noe om, forteller om farene ved røking, men ikke smører tjukt på i moralens tjeneste...

Men fint at hi stompet røyken.

Skrevet

Fantastisk!! Vi som har greid det fortjener masse skryt! Noen tar det som en selvfølge, men det vet vi at det ikke er!! Jeg gjorde en avtale med meg selv at jeg skulle hamstre frukt i butikken og ta en frukt eller to hver gang jeg ble røyksugen. Nå er jeg røykfri, men spiser mengder av frukt! Kan ikke få nok! Hva kan vel være bedre enn det:) Prøv dere også.

Skrevet

SÅ flott. Så lenge du selv har bestemt at du vil slutt nå så tror jeg du klarer det, blir du veldig sugen, tenk på barnet. Lykke til

Skrevet

Tror du misforstod litt nå, det var ikke snakk om å bli ingvalid, det var snakk om at jordmor hadde tatt i mot flere døde foster som rett og slett døde pga røyken. Vil ikke kalle henne nazi av den grunn, det er jo bevist det at flere dør da de blir utsatt for røyk.

HI

Skrevet

Jeg også tok min siste røyk igår, har vært en merkelig dag. Har gått rundt og vært røykesugen i hele dag. Har vasket, støvsuget, vasket vinduer osv.. Hver gang suget har kommet måtte jeg finne på noe.. har oså vasket 3-4 maskiner med klær.. Men føler at dette skal jeg klare, jeg må... nå vil jeg virkelig være en ikke røker.. Jeg tenker jo mest på barnet, men også de andre barna jeg allerede har.. Håper virkelig jeg klarer dette...

Skrevet

GRATULERER!

Jeg syns det er helt topp at du slutter!

Ønsker deg masse masse lykke til!!!

Skrevet

Hei ja..jeg sluttet med engang jeg fant ut jeg var gravid med min første...nå er jeg gravid igjen...jeg sluttet med engang jeg fant det ut denne gangen også...men opplevde at jeg sleit når jeg reiste til syden i sommer...greide ikke holde meg unna i fjorten dager..røyket og "koste" meg i solsengen med en røyk...ingen kunne se at jeg var gravid enda da..men jeg hadde ekstremt dårlig samvittighet for hver eneste en...klarte å slutte igjen for en og en halv måned siden..nå er jeg 26 uker...stolt også...vær stolt for at du klarte det....

Skrevet

Gratulerer :o)

Du er kjempe flink......Unn deg noe hver mnd for de pengene du har spart opp for røyken........Du fortjener en belønning da........

Lykketil videre.

Sender deg en gedigen klem jeg.

Skrevet

Vet hvordan du har det. Stå på , vil bare si det er håp!!!Jeg klarte det , da kan hvem som helst:) Jeg snek meg rundt som en forbryter de første mndene, men så kom jeg på noe lurt: dro på hytte tur med svigers uten røyk! Da var det ikke noe valg vet du..og synes selv det er de tre første dagene som er værst-STÅ PÅ ! det blir lettere og lettere !!!

Skrevet

Superbra HI!!!! Og masse gratulerer til deg!

Jeg "slutta" og røyke i januar, men festrøyka helt til jeg tok positiv test, da var det slutt på et øyeblikk!! Vet at dette ikke er like lett for alle, selv om det gikk greit for meg. Synes det er helt topp at du har slutta!!! Blir like glad hver gang noen klarer og stumpe røyken!! Den er noe svineri!!! Virkelig;) (Og jeg vet hva jeg prater om som selv har røyka...)

pssst.Er ikke ute etter og støte eventuelle røykere her! Hvert sitt liv, og hver sine valg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...