Gå til innhold

Desember: Hvis noen bruker Babyline Bad: Vær obs på etterligninger !

Anbefalte innlegg

Dere må være obs på at det kan forekomme "falske" Babyline Bad flasker. Kom over et innlegg på nybaktmamma nettopp og vil bare informere.

Noen på NM skriver dette:

Jeg har akkurat kjøpt Babyline Bad på en Vitabutikk. Og nå lurer jeg på om jeg har blitt lurt, eller om Babyline har endret logo / utseende på produktene sine...........................

Jeg spurte dama i kassa om det var samme såpa men i ny pakning og fikk vite at det var det. Men når jeg ser nøyere etter så har denne nye flaska verken svanemerket eller iso sertifiseringene. Den har ikke ”Garanti for kvalitet” stemplet og det står at den er produsert for Medical Pharma AS (i Drøbak). Den mangler også tekst om at den er utviklet for å forebygge allergi og overfølsomhet.

Den gamle Babyline Bad er produsert av Derma Pharm AS (i Danmark), men på Grønn Hverdag så jeg at den norske produsenten er Norsk Medikal AS.

Innholdsfortegnelsene er også forskjellige. Den nye inneholder flere stoffer enn den gamle og den nye lukta veldig sterkt. ...........

Fikk blant annet svaret:

Jupp, du har kjøpt et "bløffeprodukt".......Det er en konflikt mellom det firmaet som har brukt merkevaren til nå, har svanemerket produktet og som har fått best-i-test på innhold i forhold til giftstoffer, og et annet firma som har en eldre rettighet til merkevaren og som har bestemt seg for å bruke den. Det blir visst rettsak av det.

..............Men det viktigste er: Den som ikke er svanemerket inneholder stoffer som ikke er bra, hvorav minst et er direkte skadelig for barn, i følge en eller annen fagperson jeg så sitert i avisen......

Har stått om dette i Dagbladet 16. september i år også.

Fortsetter under...

Det er nok den opprinnelige du har kjøpt. Etter som jeg har forstått har ikke alle produktene i Babyline serien svanemerket.

Har lagt bildekopi av de to forskjellige flaskene under mitt nick i Våre album. "etterligningen" til høyre.

Svanemerket gir en garanti for at produktet er blant de minst miljøbelastende. For mer info om miljømerker se.

http://www.gronnhverdag.no/tema.php?tema_id=9

Bjørnen er bare en "ekstralogo" for å lettere skille de ulike produktene i Babyline-serien fra hverandre. I produkttesten av babyprodukter på grønnhverdag ser du bilde av de ulike.

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2742

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...