Gå til innhold

yoga/treningsmatte som lekematte - lur investering???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikler etter en sånn yoga/treningsmatte (1 x 2 m) å bruke som lekematte til lillegutt på 4 mnd, men de er temmelig dyre (800) så lurer på om det er et lurt kjøp, eller om det finnes billigere alternativ som er like bra (gubben håper på det...han har heller ikke tro på at jeg kommer til å bruke den til sit ups etterhvert..hehe). Noen som har peil??

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har kjøpt en sånn stor matte, kjempekjekk. Men så er det ganske kaldt på gulvet hos oss. Bor du i leilighet og har noen under deg, er det kanskje ikke så kaldt.

Vi synes den var veldig kjekk de første månedene, når hun ikke kunne rulle, eller rullet bare litt. Nå ruller hun masse, og har såvidt begynt å krabbe, og da er det ikke lenge hun holder seg på matta, for å si det sånn... Men vi bruker også matta til oppbevaring av leker..

Hildemamma

Skrevet

Vi har en sånn gymmatte, kjøpte den på barneutstyrsforetning så den er fri for ftlater (tror det er det det heter). Vi bruker den mye både som babymatte, gymmatte til 4 åringen og en sjelden gang til mors mageøvelser.....De er litt dyre, men vi er godt fornøyde. Så forresten at de hadde de til 499,- på Barnas Hus nå.

Skrevet

Vi har også en sånn matte, bruker den mye og er fornøyd. Kjekk å ha som gymmatte senere også, som hun over her skriver.

Skrevet

Hei!

Viktig å sjekke ut hva matta er laget av og om den inneholder giftstoffer. De aller fleste yoga og treningsmatter inneholder giftige stoffer!

Vi har i stedet kjøpt en puslespillmatte på Nille. Mye billigere, uten giftstoffer og laget til barn :o)

Skrevet

Vi kjøpte en variant på BabyShop som kostet 399,-, men den er 1x1 m. Utrolig kjekk, barnet blir ikke kaldt, det er myk samtidig som det er stødig. Vi har hatt den fremme helt siden gutten var 1 mnd, nå er han 21 mnd. Nå er det lillesøsters tur til å øve seg på ruller på den:-)

Annonse

Skrevet

vi kjøpte en til 799 på babykos. den er helt super.den er uten de farlige stoffene. sønnen min er 14 uker nå. har hatt den i 4 uker, jeg elsker den matta!!! det er faktisk en av de beste kjøpene jeg har gjort:) du kommer nok ikke til å angre!! og jeg bruker den til å ta sit-ups også.. innimellom;)

Skrevet

Kjøpt en sånn matte på barnas hus idag, til 499,- satt ned fra 699,-

Kjempereal ;o)

Skrevet

tusen takk for svar allesammen :) tror nok det blir matte på meg ja - så kanskje blir jeg inspirert til litt mageøvelser etterhvert selv også..hehe (om ikke annet for å imponere gubben..)

Skrevet

Vi kjøpte pulsematten fra Nille, 149 kr, og den skulle også være fri for giftstoffer. Har speil og dyrelyder og bilder...Og funker fint som yogamatte:)

Skrevet

Jeg kjøpte matte på babyshop, den er 1 x 2 meter og kostet 399 på tilbud. Den koster vanligvis 600 tror jeg. Men den er ofte på tilbud. Kjempefin for babyen å ligge å leke på!

Skrevet

hmm klarer ikke å finne sånn matte inne på nettsidene til babyshop... leter og leter...Og hvor stor er den matten på Nille?

Skrevet

jeg kjøpte en matte til å pusle sammen på xtraleker

og den betalte jeg bare 69 kr for..er 9 firkanten man pusler sammen :o)

Annonse

Skrevet

dette blir jo bare billigere og billigere :) er det litt tykkelse på den matten fra xtraleker?

Skrevet

Nille-matten min er 110 x 110 cm.

Skrevet

den er 1 cm tykk og det er forskjellig motiv på hver firkant som feks et fly, bil, båt osv..man kan pusle det sammen i mange fine farger som rosa, gult, grønt, blått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...