Gjest Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg ser på det som en seier at jeg fikk viljen min begge gangene jeg fødte. Jeg maste meg til epidural begge gangene og det fikk jeg. Jeg føler det som en stor seier at jeg fikk viljen min gjennomført, og at jeg fikk noenlunde kontroll på fødselene mine fordi jeg slapp å gjennomgå uutholdelige smerter og hyle og skrike. Jeg hadde bestemt meg for lenge siden at jeg ikke ville gjennomgå de voldsomme fødselsmertene og jeg orket ikke tanken på å skulle ligge å hyle og skrike noe helt vanvittig. Jeg var livredd for fødselsmerter, og ergo så måtte jeg bare ha epidural. De fleste jeg kjenner har i utgangspunktet ønsket å føde uten bedøvelse, så jeg har vært temmelig alene om å ha bestemt meg på forhånd for at jeg skulle føde med epidural. Jeg kjenner noen kvinner som hadde samme oppfatning som meg, de ville ha epidural ved fødselen, men da dagen kom og de fødte så fikk de ikke epidural likevell. Jeg fikk epidural som jeg hadde ønsket og det virket veldig effektivt på meg. Så jeg ser på det som en triumf i dag, jeg har født begge barna mine uten enorme smerter og jeg var en sta og egen kvinne som valgte å føde med planlagt bedøvelse selv om det ikke har vært stuerent i Norge. Jeg er for at man skal få bedøvelse i fødsel hvis man ønsker det, det er noe primitivt tøv at man absolutt skal føde uten bedøvelse. Jeg er rett og slett stolt over at jeg seiret. Min vilje seiret da jeg fødte. Jeg fikk epidural begge gangene og det virket veldig bra på meg. Jeg har født uten å ha hatt voldsomme smerter og hyling og skriking. Selv om mannen min var imot epidural, så seiret min vilje. Hipp hurra, jeg fikk viljen min. Når jeg tenker på det nå, så kjenner jeg at det er ikke tale om at jeg ville ha vært epiduralen foruten da jeg fødte. Jeg har overhodet ikke mot til å føde i smerter. Jeg vil ikke ydmykes på den måten. For meg er det ydmykende å skulle ligge å hyle og skrike i smerter. Jeg er livredd for den nakenheten. Derfor er jeg kry over at jeg fikk viljen min da jeg fødte, at jeg fikk epidural begge gangene. Hva syns dere her inne om at jeg er stolt over at jeg fikk krangla meg til viljen min da jeg fødte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6502646-jeg-ser-p%C3%A5-det-som-en-seier-jeg-fikk-viljen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrha Skrevet 30. september 2006 #2 Del Skrevet 30. september 2006 Vil ikke høres avfeiende ut, altså, men; Har en feeling av at du har skrevet lignende innlegg flere ganger før, nøffemor.. hvorfor er du så opptatt av hva andre syns om fødslene dine? Er du så usikker på dine avgjørelser og dine opplevelser at du må få bekreftelse fra andre? Det er ingen som synes mindre om kvinner som føder med smertestillende. Man gjør det som føles riktig under en fødsel, og det aller viktigste er vel at det kommer en nydelig baby til slutt!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6502646-jeg-ser-p%C3%A5-det-som-en-seier-jeg-fikk-viljen-min/#findComment-6511800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malino Skrevet 1. oktober 2006 #3 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg må si jeg er veldig enig med Korsika. Hvis du hadde en fin fødselsopplevelse med epidural, så er jo ingenting bedre. Jeg kjenner meg ikke igjen i din påstand om at det ikke er stuerent å føde med smertestillende i Norge....??Hvor har du det i fra, kanskje det bare er noe du tror?? Ellers så kan jeg ikke forstå at noen kan bestemme seg på forhånd at de absolutt vil ha smertestillende eller ikke. De fleste har vel en formening om hvordan de vil ha fødselen sin, men å bestemme seg på forhånd, før du vet hvordan fødselen vil bli, virker litt rart syns jeg. Men det viktigste er jo allikevel at hver enkelt blir hørt og at fødselsopplevelsen blir god....for det går faktiskt ann å få en fin fødsel uten smertestillende også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6502646-jeg-ser-p%C3%A5-det-som-en-seier-jeg-fikk-viljen-min/#findComment-6519854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litagod Skrevet 4. oktober 2006 #4 Del Skrevet 4. oktober 2006 jeg synes at det høres ut som om du alt for sjelden får viljen din! begynn med å bestem hva som skal være til middag i dag så oppgraderer du litt og litt! - og fra spøk til alvor, så flott for deg at fødselen gikk fint, jeg vet du sliter psykisk med akkurat det pga en film eller noe når du var 13 år eller noe... så det var godt å høre! jeg tviler på at så mange her bryr seg om hva andre får eller krangler seg til av smertestillene, det som betyr noe for oss er at vi har en fin fødsel og en utrolig opplevelse med eller uten smertestillene. Selv håper jeg at jeg klarer min uten, men dersom det viser seg at jeg ikke klarer det så takker jeg for det som kommer på min vei, om det er varmebad, akupunktur eller hva som måtte lindre. Hva du eller andre synes om det er deres sak, jeg vil bare at min fødsel skal bli min og min manns og slik mener jeg din fødsel også skal være, en privatsak. Om du så hadde vært så redd at du beordret keisersnitt så hadde jeg ikke hatt noe formening om det heller, det er din sak rett og slett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6502646-jeg-ser-p%C3%A5-det-som-en-seier-jeg-fikk-viljen-min/#findComment-6561151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #5 Del Skrevet 14. oktober 2006 Heier på deg jeg Nøffemor!!!!!!!!! Vet at de er veldig restriktive med å gi epidural på Haukeland i Bergen bl.a. De er veldig gammeldagse. Har hørt om flere som ville ha, men som ikke har fått fordi de drar ut tiden og alltid skal vente og se, og så ooooooooooops var det ikke tid. MY ASS!!!!!!!!!!!!!!Så stå på og krev å få epidural, det har iallefall jeg tenkt å gjøre- og de kan bare våge å nekte!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6502646-jeg-ser-p%C3%A5-det-som-en-seier-jeg-fikk-viljen-min/#findComment-6684795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå