Gå til innhold

ut å reise- mm hvor lenge holdbar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ut å reise med 6 u gml. baby, fullammer men tenkte å pumpe litt for det kan være praktisk å gi fra flaske dersom sitter i taxi ol.

Spørsmål:

1. hvor lenge kan mm oppbevares utenfor kjøleskap, dvs. i slik flaskepose' som jeg har i stellebagen?

2. Må mm varmes opp? Altså, ikke at den skal være kald, men hvis den holder romtemperatur og jeg har den i bagen- er det ok?

pumpet og gav flaske første gang idag- for å teste... er derfor ikke så erfaren på dette.

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste et sted at mm kan holde seg 8timer i romtemp (dvs 18-20 grader). om du skal varme den opp er det jo mulig å skylle flaka under varmt vann om du er i nærheten av en spring.. eller du kan ha litt varmt vann i en termos og sette flaska i koppen på termosen med litt vann rundt.. da blir jo melka god og varm til babyen.

God tur

Skrevet

Manden stelte hjemme da lille var liten, da tok han ofte fryst melk rett i stellebagen, så var den flytende utpå dagen når han skulle bruke den. Det kommer an på barnet om den trenger å varmes opp, det er de som ikke anbefaler at flaskene blir over romtemp siden barnet da VIL ha varm melk og det er dette med å varme opp mange ganger. Prøv deg frem. Har du fersk melk ville jeg tatt den kjøleskapskald i baggen. Jo varmere, jo fortere gror uffa...

Skrevet

takk for svar begge to ! Da tar jeg melken med meg kjøleskapskald i stellebagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...