Gå til innhold

Noen som har fått positiv CB men usikker blodprøve svar?


Stolt mamma for første gang

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har hatt 2 positive CB tester. Samt tegn i tiden som ømme bryster og forstoppelse av alle ting. Men blodprøven på dag 31 (syklus vanligvis på 36 dg) viste 400 som visstnok ikke var høyt nok til å konstatere graviditet...må tilbake neste uke å ta ny test. Noen som har vært ute for det samme her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt 4 svakt positive tester med strips og har også MASSE symptomer som ikke forsvinner.

Tok en blodpröve og fikk beskjed fra legen at jeg ikke er gravid og ingen vits i å komme for å ta en ny, noe som var hensikten for å se om den stiger.

 

Symptomene fortsetter, til og med fått VEEELDIG ömme brystvorter de siste dagene, klarer ikke å röre dem engang..og det har jeg ALDRI når jeg skal ha mensen. Mensmurringer daglig i en måned nå, når jeg skal ha mensen så får jeg det dagen i forveien..

 

Jeg har testet mange ganger og dette er 1 gangen jeg får opp positivt, og dette var ikke lite positive tester, godt synlig strek, til og med legen bekreftet at den så positiv ut bare litt svak ennå.

 

Fikk tips om at dette er vel en tidlig abort men ingen blödninger, ingenting, det må vel komme ut hvis det er abort. Så jeg venter og venter...

 

Kjempestor SKUFFELSE å få beskjeden, trodde at det endelig klaffet..hörer jo om så mange som får kjempesvake streke og er gravide, men jeg er visst ikke det til tross for en litt svak strek.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går også med det samme her.

har hatt 3 svakt positive tester, og føler meg virkelig gravid.

det stikker/ sprenger/ drar seg i livmora (øverst tror jeg) brystene mine har vokst og er megaømme, har hodepine og kvalme.

 

skal ikke til legen før den 10. oktober.

er sinnsykt redd for å få samme beskjed som deg.

men det virkelig jo til å se ut som om du faktisk er gravid da.

 

hvor mye skal hcg nivået være på, for å få en positiv test?

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg visst svare. En hcg-verdi på mer enn 5 er å regne for en graviditet. legene kan måle økning i hcg-nivå for å sjekke at det dreier seg om en normal graviditet. Hcg-nivået skal fordoble seg på 48 t, dersom dette ikke skjer så kan det være tegn på at noe er galt. Jeg fikk målt hcg til 199 en uke senere til 207 og en uke etter der 276. Dette var ikke normalt og det viste seg at jeg hadde en graviditet utenfor livmoren...hcg nivået kan være sålavt som 20 for at enkelte tester skal slå ut. En vanlig cb har en følsomhet på 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for tilbakemelding kaninkanin! Jeg trodde også at HCG nivå på 400 sa graviditet. Jeg tok en ny test i går, samt en eggløsningstest jeg hadde igjen. To forskjellige merker, en CB og et annet merke jeg ikke husker navnet på. Begge ble klare og positive etter bare noen sekunder. Skal tilbake på tirsdag å ta ny blodprøve, regner med å få svaret innen fredag. Men til tross for at symptomene jeg hadde i to uker (svært ømme bryster og oppblåst) er nesten borte så tror jeg at jeg er gravid. Ellers så skjønner jeg ingenting av de 4! testene jeg har tatt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg antar at med dag 31, så mener du 17DPO dersom du har hatt eggløsning på dag 14. Dersom du mener dette er du helt klart gravid i følge diverse HCG- tabeller.

 

Kan det være en misforståelse mellom deg og legen som gjør at han tror at du er på 31DPO? I så fall er det ikke rart at han ikke tror at du er gravid. Men er dette slik jeg tror, så er du helt klart gravid!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hva gyn trodde. Det var en annen gyn. enn den jeg pleier gå til, og han hadde svart på spørsmål fra helse sekretæren sånn i farten. Jeg tok blodprøve ca. dag 13-14 DPO.....å da viste den 400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lite ps. skal tilbake tirsdag tenker jeg, som da blir 21-22 dager DPO. Satser på en god stigning fra sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...