Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 på at en har streptokokk bakterien? Får man evt symptomer under fødsel? Har dere testet dere? ikke jeg.Jordmor sa de ikke testet alle, og har egnetlig slått meg til ro med det, men kom til å tenke på det siden termin nærmer seg med stormskritt..
Gjest Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Nei, på oss voksne damer er det ingen symptomer fordi hos de som har bakterien er den en del av den naturlige og normale bakteriefloraen i underlivet. Synes jeg husker at det var 10-15% av alle damer som har den, men langt i fra alle overfører den til barnet selv om de føder normalt. Symptomene kommer i noen tilfeller på barna og det er de som oftest flinke til å fange opp på sykehuset. De tester omtrent ingen fødende og selv om du tester deg og det viser seg at du har bakterien vil du nok ikke få antibiotika under fødselen likevel. Det er fordi de er redde for at bakterien skal bli motstandsdyktig mot antibiotika og da har de ingenting å stille opp med hvis barnet blir sykt. Det er så utrolig skjelden og ofte er det best å ikke bekymre seg før noe avt går galt. Lykke til med fødsel og greier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå