Gå til innhold

Hvilken vogn skal jeg velge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer veldig på hva slags vogn jeg skal ha. Har null erfaring på dette området og tar imot alle tips med stor takk.

Skal jeg ha kombi eller duo? Hard eller soft bag? Luft hjul eller ikke? Etc etc.... Det er jo så mange muligheter der ute at jeg blir helt tullete i hodet :)

Min situasjon er som følger.

Bor i 4 etg uten heis (ja jeg vet det sikkert vil bli tungt, men sånn er det bare nå. Vognen kan uansett bli stående i oppgangen)

Får min førstefødte 10 februar (kommer nok ikke til å være så mye ute å trille før i mars måned. Men trenger dermed en vogn med litt plass til voksipose eller lignende, det er jo kaldt ute og vognen skal jo også brukes høsten og vinteren etter kanskje. Jeg bør vel også tenke på muligheten for å oppleve slapsete snøføre - bor i Oslo)

Ønsker en vogn som er litt lett, men samtidig stødig.

Vil gjerne ha en vogn jeg kan bruke både i byen og på skogsvei.

Noen som har lignende erfaring med vinterbarn og som kanskje kan tipse om gode barnevogner.

Tusen takk :)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha valgt kombivogn, da kan du bare ta med bagen når du går opp hvis du har mulighet til å la vogna stå nede. Jeg fikk mitt første barn i juli og hadde god plass i bagen hele vinteren med voksiposen.

Skrevet

Hei,

I din situasjon tror jeg at jeg ville sett på Teutonia eller andre som har mykbag (Emmaljunga tror jeg også har det). Mykbag er veldig grei og bære opp og ned trappene. Teutonia mistral er ikke så tung iallefall. Hvis du kjøper en dunpose (feks Odenwalder XL) kan du bruke den i mykbagen. Den er veldig varm, lett og tar ikke så stor plass. Det er en som heter Rita Holm på Bekkestua som importerer Teutonia vogner (og Odenwalder posen) hvor du kan få den billigere enn i vanlig butikk. (søk på finn.no)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...