Gå til innhold

Og hva ska eg gjøre nå...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, eg har vært her inne å skrevet så masse på barnimagen, og nå er det plutslig eg så står i tvil! Så nå ska dere få høre:

Eg er 21år, har ei jenta på 1 1/2år, ingen jobb/utdannelse, (Men kan nå endelig søke pga jenta mi har begynnt i barnehage =) Er i lag med en hærlige fyr. Vi har nå vært ilag i nesten 1år. Og nå vises det at eg er gravid. Eg har brukt ppiller lenge men dei har vist ikke virket som dei ska... Så nå står eg virkelig fast, meg og typen bor ikke ilag en gang, vi har snakket om det men begge syns det er ikke heilt tiden for det ennå. Har ikke fortalt han ennå siden eg har nettop fått vite det idag. Men eg er i så mye tvil. Eg vil jo ikke har en til baby nå, men så klare eg ikke tanken på abort (igjen :( ) eller å gi babyen vekk. Å har an som babyen sin far er jo det ting i verden uansett om hva kan skjer mellom oss senere i årene. Jenta eg har nå har en skikkelig dårlig far. Så akkurat det tvile eg ikke på.

Men eg har gått gjennom alt me henne aleine og syns det komme til tar knekken av meg om eg må gjennom det igjen. Typen stille opp uansett, det vet eg, an nevne det tidligere om en eks av an så blei gravide (hun gjor det faktisk me vilje), så sa an at han komme til støtte henne uansett og han elsket ikke henne en gang.. Men hu valget abort til slutt fordi hu klarte ikke tanken på å bli et mor, hu ville aldri vært en flinke mor uansett, går på stoff osv. MEn det gjor ikke noe for typen min fordi det ville vært ans unge uansett å han ville stilt opp.

Men så er det alt annet då, komme eg til klare en til baby pluss jenta mi, tør eg å kanskje blir ei aleinemor.. gud jenter eg trenge råd.. hvordan ska eg forklare dette til an, er akkurat det eg tvile meg mest over akkurat nå. eg vil være sikker på hva eg ville før eg fortelle an noe som helst.. Har det så dårligt akkurat nå, sko ønske eg kunne ta meg en røyk! men som så når eg va gravid me jentå mi så slutte eg på dagen fram til hu va født..

Hjelp!

Fortsetter under...

Kjære deg, dette hørtes ikke lett ut.

Det første du bør gjøre er å snakke med typen din, det bør du gjøre i dag. En slik ting er det viktig at dere får snakket sammen om fra dag 1, slik at han får vere med i hele prosessen.

Hvor vidt dere bør velge abort eller ikke er det umulig for noen andre å si noe om.

Sansynligvis har dere mange tøffe år i vente økonomisk sett, vist dere beholder barnet.

Vist du elsker denne mannen og han elsker deg, er dette kansje en mulighet til å starte en kjerne familie og gi datteren din både søsken og en god mannelig rollefigur. De fleste barn som blir født bringer mye lykke med seg, selv om økonomien blir trangere.

Men dere, først fremst du må velge den løsningen som på sikt vil vere til det beste for deg og datteren din.

Lykke til!!!!

Stor trøste klemm fra meg

ms x

Takk for dei snille ordene, eg ska vente til neste gang han komme opp på besøk og ta den alvorlig prat me han. Eg vet han elske meg og eg elske han, men en sånne ting kan går begge veier enten begynne me et nytt familie sammen, eller kan eg kanskje miste han. eg vet han komme til støtte meg den valget eg tar, men eg vil ikke at an ska hate meg til slutt uansett hva eg bestemme meg for. Eg får vel tøffe meg lit topp og bare snakke ut me han så får eg sjå ka så skjer då!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...