Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag for ei uke siden var jeg inn på føden pga vondter somjeg hadde kjent på i en to ukers tid. Der kunne jordmor via CTG registrere rieaktivitet. Lege ble kontaktet men ingen underlivsundersøkelse ble foretatt, kun en 15 sekunders ultralyd der hun sa: der har du babyen, der er hodet, der er foten og alt er bra. Jeg spurte henne om rieaktiviteten, men hun bare fnøys av meg og sa det var kynnere pga av jeg hadde spist pølse og mos dagen før. Jeg er dypt skuffet over behandlingen jeg fikk. I går og i dag har jeg hatt en del mensmurringer helt nederst i magen, veldig til press nederst i magen har jeg også. Kjenner bevegelse rett bak skambeinet gjør jeg også. Har så kraftige kynnere innimellom at jeg blir rett og slett kvalm. Nå sitter jeg her og er veldig bekymra. Er så redd for å ringe føden igjen, føler meg bare i veien siden jeg er overvektig. Redd for at de skal tro jeg er hypokonder. Lurer jo litt på om jeg har åpning eller om alt er som det skal være, er rett og slett bekymra nå. Skal jeg vente til over helga sånn at jeg får snakka med legen min? Var jo til vanlig kontroll hos jordmor på mandag, og hun sa at hvis det hadde vært rier hadde jeg født nå (dette var mandag). Føler meg så lite tatt vare på. Blir egentlig litt deppa av hele greia kjenner jeg....

Kan noen komme med noen trøstende ord en fredagskveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forresten i uke 29+2, og inn i min 30 uke.

Skrevet

Skjønner at du er fortvilet..

Men det kan være vondt med kynnere.

Om dette går over i rieaktivitet, vil det bli regelsmessige sammentrekninger. Og de gir seg ikke. Du vil kanskje ha en annen utflod, mer slim, kanskje blør du litt...

Du vil kjenner riene ofte både i mage og rygg, magen blir steinhard og det er så vondt at du må stoppe alt du gjør til det går over. For de har pause etter 30-60 sekunder.

Noen kjenner også at smerten drar nedover mot skambeinet.

Jeg er også i uke 30, kjenner godt at babyen sitt hode vrir seg ved skambeinet. Jeg har kynnere om kvelden, men det gir seg etter en stund. magen min er da stein hard og det verker. Kan vare lenge og har ingen regelmessige pauser.

Jeg har tidligere hatt åpning fra rundt uke 32, men aldri født før tiden av den grunn. Gikk sist en måned med tre cm åpning. Det trenger ikke gjøre noe.

Jeg ville ventet til mandag. Men så har jeg vært innom dette noen ganger og føler meg litt tryggere.

Vanskelig å gi råd, synes jeg...

Skrevet

uff... det er lissom ikke sånn en vil bli møtt når en går gravid, og er kjemperedd for at det skal skje noe med den lille i magen...!!

forstår godt at du kvier deg for å ringe til føden igjen etter dårlig behandling, men hvis du virkelig er bekymret synes jeg du burde ringe likevell.. si at du fremdeles er bekymra og at du fortsatt har ubehag..

håper det ordner seg for deg!!! det er ikke bra for hverken deg eller babyen å gå rundt å være bekymra...

LYKKE TIL!

Skrevet

Hei du!

Huff da, ikke særlig til mottakelse du fikk sist søndag da. Utrolig provoserende, og en føler seg dum rett og slett. Idiotisk kommentar at pølse og mos skulle ha gjort sitt utslag i vonde kynnere da.

Har du to tette, altså går du i ditt andre svangerskap på kort tid? Det gjør nemlig jeg, og jeg har slitt veldig med vondter i magen, harde kynnere og åpning. Ble sykmeldt for 14dager siden pga rieaktivitet. Så nå har jeg tatt det kuli i de to siste ukene, i den grad det er mulig med en ettåring i hus. Likevel, det å ha kuttet ut jobben har roet vondtene veldig, men jeg har fortsatt hyppige kynnere. De kan være så vonde at jeg må stoppe opp, og puste meg gjennom de. Har hørt at kynnere blir værre for hvert svangerskap, og i og med at jeg har gått gravid i to år nå (det føles slik), så regner jeg med at dette er normalen.Men er du i tvil, og får mer vondt, ja da syns jeg virkelig at du skal, bør, ringe føden!

Skrevet

Jeg fødte sist for 18 mnd siden, men denne gangen føler jeg meg nesten som førstegangs, fordi dette svangerskapet har vært helt annerledes enn det første. Synes dette er så vanskelig, og føler liksom at jeg maser hvis jeg ringer igjen. Det er jo ikke sikkert at det jeg kjenner på er noe galt, men føler ikke at jeg ble noe klokere og roligere av det som skjedde. Utfloden har jo endret karakter, blitt mer tyntflytende, men jeg blør heldigvis ikke da. Det er ivertfall noe jeg sjekker hvert do-besøk, for sist svangerskap blødde jeg som en gris for å si det mildt. Nei det er sikkert ikke noe farlig, håper det er kroppen som forbereder seg noe veldig til forekommende fødsel:o) Trøster meg selv med at det sikkert blir en kjapp og lett fødsel, bedre enn forrige gang ivertfall. Da ble jeg satt i gang, og det var ikke godt. Men takk igjen jenter, ringer sikkert legen på mandag. Kjenner jeg meg rett så er jeg sikkert like urolig:o)

Skrevet

jeg har hatt mange ganger VONDE kynnere og trodde det er i gang,jordmoren min sier at det er falske rier, men hun kutter ut falske og sier som regel bare rier... kynnere skal man ikke kjenne sånn kjempe godt, sier hun til meg da...

du har nok hatt rier men falske, og noen jordmødre sier bare kynnere, for det er i grunnen det samme...

Skrevet

Tusen takk for gode svar jenter. Jeg har blitt veldig beroliget, og tenker litt som så at skjer det så skjer det, kan ikke gjøre så mye fra eller til allikevel. Takk igjen jenter:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...