Gå til innhold

Månebarn, hvor er du? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære månebarn, du som hadde termin 01.09 (?), og som skulle føde på bærum men ikke ble satt i gang tross dine modige tårer.. Er det bra med deg? Nå har du vel født? Jeg håper inderlig alt har godt vel med deg og ditt lille nurk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Elli!

Koselig å bli etterlyst :).

Holdt på å gå veldig galt under fødselen, så Selma har ligget på barneintensiven på Ullevål siden 16.9. og frem til nå på mandag da vi kom hjem. Og jeg lå der også frem til da. Hun hadde apgarscore på 2 da hun kom, og hadde slukt masse tyktflytende fostervann med bæsj som blokkerte lungene hennes. Er heldigvis frisk og fin nå :)!. Skal ta og skrive fødselshistorien min nå og legge den ut, dersom lillejenta sover en liten stund til.

Skrevet

Så godt å høre fra deg! Så nydelig navn du har valgt til jenta di! Hadde denne apgarscoren noe med overtiden å gjøre, fortell! (når du har tid da!) Endte dere på ullevål pga ikke barneavdeling på bærum, for du fødte vel der? Uff, så kjipt at det ble så dramatisk, men nå må du bare kose deg masse med det lille nurket ditt!! Ååhh!Gratulerer så mye altså!

Skrevet

Hei igjen!

Hadde skrevet hele fødselshistorien, men da jeg trykket på lagre forsvant alt.. :(. Prøver å skrive den igjen en annen dag.

Problemet var at hun mellom dag 14 og 16 på overtid tydeligvis hadde bæsjet i fostervannet, for jordmor fikk noe grønt på hansken da hun undersøkte meg 16.9. og derfor la de meg inn den lørdagen til igangsettelse. Etter 10 timer og 5,5 cm åpning slo plutselig masse ut på monitorene- babyen var tydelig dårlig og stresset, og de løp da avgårde med oss og tok haste-KS i en fei. Hun klarte ikke puste selv da hun kom ut, siden lungene var fulle av tykt "lim". Jeg visste at det at babyene bæsjer i fostervannet oftere skjer på overtid, men det hadde ikke vært fullt så alvorlig om det hadde skjedd et par dager på overtid, for da er fostervannsmengden større. Nå var det så lite fostervann igjen, at når hun bæsjet så var det nesten ikke noe vann igjen å spe ut avføringen med- og konsistensen ble derfor så tyktflytende at den nesten var som lim. Blir aldri overtid på meg igjen nei..

Koser oss hjemme nå, og hun har heldigvis et godt natte-sovehjerte :).

Skrevet

Uffamei..får helt skrekken både jeg og samboer. Utrolig at de lar det gå så langt. Fy på bærum. Heldigvis gikk alt bra til slutt, men det er jammen ikke takket være dem. Tenk så mye bedre opplevelse du hadde hatt av fødselen dersom du ble satt i gang tidligere! Uff, uff. Hadde dette skjedd i dumme usa hadde du kunnet saksøke dem! Tok de ikke ultralyd på deg? Det går kanskje ikke ann å se om det er bek i vannet fordet?

Nei, du får bare kose deg og nyte mamma tilværelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...