Blomsten har en sønn Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 De har nemlig fått seg en dusj i dag - har vært på sykehuset for å finne ut om den eggstokken som var forstørret kunne ha noe med at jeg ikke har blitt gravid. Den var åpen og fin, og alt såg bra ut! Han mente at jeg sannsynligvis var født med en forstørret eggstokk, uten at det skulle ha noe å si for fruktbarheten. Hadde grudd meg en del til undersøkelsen, spesielt nå de siste dagene, så det var delig å få det gjort. Han brukte ikke kontrastvæske, men "fylte" opp eggstokkene med saltvann og tok ultralyd etterpå. Det var litt ubehagelig i det han tok tak i livmortappen min med en tang, men ikke værre enn at det gikk greit. Blør en del nå, men det gir seg sikkert snart. Har også svake menstruasjonssmerter, men ikke sånn at jeg trenger å ta smertestillende. Han kunne i tillegg se 2 folikler, som enda ikke var store nok - noe som kan stemme siden jeg har EL i begynnelsen av neste uke. Konklusjonen at jeg skal starte på Pergo i neste syklus, men han gjentok det som jeg har hørt før at en gjennomspyling kan gjøre at en lettere blir gravid i mnd etter, da det kan åpne opp trange passasjer. Han anbefalte dessuten å bruke EL tester. Når den slo ut positivt skulle jeg ha sex 2 dager på rad, ligge med pute under rumpen i 1 time etter samleie før jeg evt kunne stå opp. Så nå skal jeg finne en ekstra pute og legge i sengen. Så da er det bare å krysse fingrene igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6497826-n%C3%A5-er-eggstokkene-mine-rene-og-pene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flippa m Frida Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 Det er godt å høre erfaringene fra noen som har vært igjennom dette, jeg har lyst å prøve å få gjennomført lap jeg også. Ble du sykemeldt, eller er man like fort oppe å hopper etter behandlingen? Det hadde jo passet så bra for meg å få gjort dette nå når det begynner å bli roligere på jobb, så man kan ta det med ro... Håper dette var det som skulle funke for deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6497826-n%C3%A5-er-eggstokkene-mine-rene-og-pene/#findComment-6498066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsten har en sønn Skrevet 29. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 29. september 2006 Takk! Jeg har ikke fått utført lap, dette var en utvidet ultralyd undersøkelse. Nesten som HSG, men uten bruk av kontrastvæske. Dette er med andre ord mindre omfattende enn lap, og en er ikke i narkose. Tror det er litt forskjellig hva gynekologene henviser en til. Hva har gynekologen din anbefalt da? Måtte det lykkes å bli gravid for oss begge snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6497826-n%C3%A5-er-eggstokkene-mine-rene-og-pene/#findComment-6498631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå