Gå til innhold

Stor baby

KMB

Anbefalte innlegg

Har vært på min siste kontroll på A-hus. (med mindre noe skjer/jeg blir veldig urolig). Babyen er kjempestor, og de ser ingen grunn til å fortsette å sjekke en baby som ser helt frisk ut, og bare får større og større vekstavvik (positivt). Babyen er nå 2,8 kg (uke 31). Legen lurte på om jeg hadde svangerskapsdiabetis!!!!!! Men det har jeg jo ikke, men ettersom de andre barna også har vært store, så er det jo egentlig helt i henhold for meg :-)

Føler at jeg nå kan senke skuldrene. Jeg har tom. ringt og bestilt en reise etter at barnet er født så nå begynner jeg virkelig å tro at dette går bra :-)

Er litt glad nå!!!

Fortsetter under...

Så fint for deg. Noen er jo store og noen er små. Selv har vi nettopp senket skuldrene grunnet det motsatte. Vi har fått vite at vår gutt vil veie ca 2500 når han forløses med ks om 14 dager. Vi fikk vite at vekten ikke har betydning for om det er noe galt så lenge de følger sin kurve. Så vi kan nok roe ned begge to.

Lykke til videre.

Jeg har ikke vært på vekstestimering selv. Men jeg ligger godt over normalkurven på symfysemål. Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng med at babyen er stor, eller at dette er graviditet nr 5 og fødsel nr 3. Jeg har bestilt et stk baby på samme størrelse som de andre gutta mine - 3,5 kg.

Så flott av babyen din vokser og gror!

Hei hei, har ikke vært på nett i helgen! Mitt symfysemål er normalt. Men jeg ser veldig stor ut ettersom alt ligger utenpå! Så med stort symfysemål kan det jo være at din baby også stor.... Min blir nok over 4 kg, men det har jo de andre vært også! Ettersom jeg nå virkelig begynner å tro på dette, har jeg vasket og funnet frem det gamle babytøyet, og helt i henhold har jeg nesten ingeting som er mindre enn 56!

Men mamme fikk jo meg på 2,5 kg og broren min på noe over 3 syntes alle store babyer var stygge...... (helt til hun fikk alle disse store barnebarna) man liker best det man har selv er vant med, og slik skal det jo være :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...