Gå til innhold

Hva er dette chart greiene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sveis;)

Hva er FF charts eller hva det nå heter? Ser det stårat noen har lovende Chart her... og ddet betyr?? Litt treg jeg da skjønner dere;)

Har sett at det er noe som heter det, men har liksom ikke orket å sette meg inn i det...

Noen som gidder å forklare kort?

Klem;=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de som temper etter el som bruker skjema for å se hvordan tempen er liksom...klokere? Gå inn på en eller flere av dem, så skjønner du nok hva jeg så klomsete prøver og forklare :-)

Skrevet

Hei du, FF-chart står for fertilityfriend.com sine chart. Her kan man legge inn temperaturen gjennom hele syklusen (bør tas hver dag til samme tid hver morgen). Fordelen er at du får fin oversikt over når du har el (dog først i etterkant av el). El-tester kan jo si noe om at el er på gang, tempingen viser om el faktisk fant sted. Det er nemlig mulig å få positiv el-test selv om el ikke finner sted. Noen ganger prøver kroppen å få til el men klarer det ikke å for deretter å prøve igjen senere i syklusen eller i neste. Med tempingen ved man dette.

Det er ikke uvanlig å ha el-løs syklus en til to ganger i året. Greit å vite hvilken syklus dette gjelder, slik at man ikke får falske forhåpninger hvis/når tanta ikke dukker opp. Når man har en el-løs syklus blir gjerne tanta forsinket. Noen ganger er dessuten el forsinket. Også greit å vite, slik at når tanta ikke dukker til forventet tid, slipper man å tro at man kanskje er gravid når man likevel ikke er det.

I tillegg, hvis man har prøvd å bli gravid en stund og går til legen for hjelp, ber legen gjerne om at du tar temperaturen noen sykluser slik at man kan se om man har temp-svingninger innenfor normalen.

Sjekk www.pernille.info eller fertilityfriend.com for mer info :)

Skrevet

Det jeg skrev ovenfor er den lange versjonen mht fordelene ved tempingen.

Den korte versjonen er : Du sparer deg for eventuell mye frustrasjon og det eneste du må gjøre, er å stikke termometeret i munnen noen sekunder hver morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...