Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke får pergo?

Anbefalte innlegg

Synes alle får pergo her, unntatt meg. Nå tenker jeg på alle de som i likhet med meg har el av seg selv, og alikevel får pergo.

Jeg står nå i ivf-kø og tenkte jeg kanskje kunne prøve pergo i ventetiden, men gynekologen ville ikke gi meg det. Siden jeg hadde el av meg selv, var det ingen som helst grunn til at jeg skulle stappe i meg hormoner som ikke ville hjelpe meg sa han. Han sa også at det bare er leger som er rådløse som skriver ut pergo til jenter som ikke trenger det.

Greit nok å ikke gå på hormoner, men når jeg hører om alle dere som gjør det, er jeg ikke lenger like sikker..

Fortsetter under...

hmm....jeg fikk det uten å nevne noe.

ut i fra blodprøver skal jeg ha el av meg selv,

så vet ikke hvorfor jeg fikk det...

men det er jo mange som har prøvd pergo uten

effekt,så bare velg å tro at det ikke funker uansett...hihi.

hvor lenge har dere prøvd,og er det noe galt med noen av dere?

siden dere står i kø til ivf.

klem fra

Vi har prøvd i 3 1/2 år er ferdig utreda, men ingen avgjørende feil er funnet hos oss. Mannen har mange morfologiske feil og jeg har en bakoverliggende livmor, men ingen av disse tingene skal ha noe å si.

Vi har mista to ganger ( uke 13 og 7), så vi kan bli gravide men det tar bare så uhorvelig lang tid mellom hver gang! Siden det nå er over et år siden vi mista sist har vi rett til ivf.

da er det jo veldig rart at du ikke får det.

bestill det på nettet.....

er gjerne ikke så lurt....

man vil jo helst stole på legene,men det

er rart med det,hvis det er noe man tror

kan hjelpe.

du får bare mase...

Etter 1 1/2 års prøving, var svaret vi fikk på utredning, at problemet var hos meg, jeg hadde ikke eggløsning -ihvertfald ikke hver syklus. Derfor fikk jeg Pergo i 6 mdr før vi skulle prøve inseminasjon. Gynekologen sa at mine sjanser for å bli gravid ikke ble større enn for alle andre, men det samme; dvs ca 20% sjanse hver gang. Så det eneste Pergo skulle gjøre for meg, var å gi meg eggløsning/regelmessig eggløsning. Jeg tror det er derfor du ikke får de, når du har regelmessig el fra før. Men alle leger og gynekologer er åpenbart ikke enige!

Pergo ga meg el, men ingen baby:(

Hei på deg!

Jeg synes også det er rart at du ikke får pergo. Jeg har også el av meg selv og fikk pergo uten å nevne noe om det. Og vet at min gyn ikke er rådløs.....

Jeg ville ha snakket med en annen gyn for å få det. Vet at det er lett å tenke at du kan kjøpe det på nettet men det håper jeg du ikke gjør da det er viktig at du har oppfølging av gyn når du bruker dem.

Klem

Annonse

Er av samme oppfatning som deg. Synes alle får selv om de har EL. Jeg er i samme situasjon som deg. Har EL, men gyn sier at det ikke er nødvendig med hormoner siden jeg har EL. Skal inn på riksen nå neste mnd til forsamtale. Er av den oppfatning at det prøves med hormoner og inseminering først jaja.. det får jeg se når dagen kommer..,.,.

Klemmer

Heisann..

Jeg ville også prøvd en annen gyn....hadde ikke gitt meg før jeg har fått pergo.

Jeg har prøvd å bli gravid i mange år nå, og det siste er pergo-kur. Har en gynekolog som er kjent for å være meget dyktig. Hun sa hun ville gi meg pergo for å få ekstra mange egg under eggløsningen...har el selv, men hun sa det kunne gjøre under med en ekstra piff av pergo.....og jeg kjente forskjell under siste eggløsning....

så nå krysser jeg både fingrer og tær...

Lykke til....

Heisann...

Jeg fikk ikke pergo av min gyn,men rett etter jeg ble henvist til st.olav for videre utredning kom det en resept på dobbel pergo kur fra st.olav.

Jeg har også el av meg selv...Jeg er nå elleve dager dpo på dobbel pergo kur,og tør ikke håpe for mye....but so far -so good !

Hei!

Jeg har startet utredning og venter på time for lap. Har vært hos gyn. bare èn gang,og etter den timen søkte hun meg direkte til lap. Hun kunne ikke finne noe galt med meg ut ifra den undersøkelsen hun gjorde. Blodprøvene jeg tok hos legen før den timen var helt fine. Jeg har ganske regelmessig syklus(+ - en dag eller to) og jeg har EL hver gang.(har positive EL-tester og jeg har tempet noen måneder)

Hun mente det ikke var noen vits å gi meg pergo,og det høres igrunnen fornuftig ut. Vil jo helst unngå å tukle unødig med syklusene og hormonene mine.(har derfor ikke prøvd å få det heller) Kan jo være jeg skifter mening når vi har prøvd enda litt lengre,men tror ikke det er bra å prøve å fixe noe som egentlig ikke er ødelagt...(EL altså)

Håper det finnes noe annet de kan gjøre for deg:-)

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...