Gå til innhold

Tråd for oss med diagnosen Uforklarlig barnløshet?

Anbefalte innlegg

Hei dere,

jeg tenkte det kunne være kjekt å å lage en slik tråd. Jeg føler i hvert fall at det er litt skumnmelt å være i kategorien "uforklarlig". De fleste sier jeg skal være glad for det (det fins jo ingenting galt!), men jeg kan ikke hjelpe for at å stresse litt med det. Får vonde tanker om at det ikke kommer til å funke med ivf heller. Den gode statistikken over vellykkede ivf-forsøk, er jo kanskje ikke så rart mtp at folk har tette eggledere, dårlige sædceller osv.. Når de får hjelp til å fikse det, skulle man jo klare å bli gavid.Hva kan de fikse på oss da? *angst!*

Derfor kunne det være kjekt å følge dere som er i samme kategori som oss:-) Ingenting føles bedre enn å se andre 'slitere' nå målet! Det gir jo så masse håp!

Litt om meg/oss:

Vi har begge være gjennom alle undersøkelser. Alt ser fint ut. Jeg har tatt 4 doble pergokurer (for å gi EL et ekstra dytt), men intet resultat så langt. Venter mensen over helga. Kjenner godt hun er på vei. *sukk*

Vi skal til forsamtale til ivf i oktober, men har gitt beskjed om at vi kanskje vil vente litt med ivf. Jeg vet ikke om jeg tør ta skrittet ennå.

Er det andre uforklarlige der ute. Og hva er status med dere?

Ha en super fredags kveld!

Klem,

Mali

Fortsetter under...

hei!

har du kommet så langt i utredningen etter "bare" 13 pp....??

når begynte du?

det er ikke noe galt med noen av oss heller.

skal prøve pergo noen mnd til,og hvis ikke det

skjer noe skal jeg ta lap etter jul.

har du vært privat eller offentlig??

Heisann Dollypopp,

har vært til offentlig, og ja, vi begynte allerede etter 6-7 pp'er. Grunnen til det er fordi vi før den offisielle 1. pp'en, har gått tre år uten prevensjon.

Legen mente det var underlig at ingen 'uhell' hadde hendt med så mange år uten prevensjon. Vi forsøkte ikke sånn direkte (ikke el-tester, grapefruktjuice, solvipect osv;o)) heller, men var heller sånn at "det som skjer , det skjer". Men ingenting skjedde, så da satte vi inn jernet og regna oss frem til el for 13 pp'er siden.

Litt klønete forklart, men men:-)

Hvor lenge har du gått på pergo da?

ok,da skjønner jeg at dere begynte tidlig!

er ferdig med første pergo kur nå.dobbel.

så får se om det skjer noe nå...

hvor holder du til da?

jeg bor rett utenfor oslo....

Krysser fingrene for deg. Det er jo mange det klaffer med på første kur! :-) Og DU kan være en av dem:-))

Vi er riktige landstrykere, men for tiden Bergensere:-)

Når har du IKM da? Jeg tror jeg har på onsdag. Er oppblåst og har veldige mensmurringer (hatt siden tirsdag), men det er dessverre også vanlige pergo-bivirkninger for meg. Svidde nå av en test i dag (lærer jo aldri), tenkte at de umiskjennelige murringene kanskje ikke var pms men gravid-symptomer, men neida, ikke denne gang heller.. Lærer aldri:-)

Svaret jeg gav til dollypopp passer visst inn her også, for jeg er vel også en ufrivillig barnløs.

Vi har prøvd i 3 1/2 år er ferdig utreda, men ingen avgjørende feil er funnet hos oss. Mannen har mange morfologiske feil og jeg har en bakoverliggende livmor, men ingen av disse tingene skal ha noe å si. (er ikke så sikker jeg men....)

Vi har mista to ganger ( uke 13 og 7), så vi kan bli gravide men det tar bare så uhorvelig lang tid mellom hver gang!

Vi står nå i kø for ivf på Haukeland.

Annonse

så spennende da MaliMali!

kryssr det jeg har for deg.5 dager igjen....:-)

jeg har ikke ikm før om 3 uker...tanta har

akkurat dratt.så det blir leeenge å vente,

men vi må jo jobbe litt i mellomtiden,skal

det bli noe resultat:-)

Godt å høre at vi er fler i samme båt.

Vi er også ufrivillig barnløse uten diagnose. Har vært

gjennom de prøver og tester en kan tenke seg.. Pergokurer, inseminasjon og ivf forsøk. To ganger har vi satt inn egg, og begge gangene har det endt med sa (uke 5 og 8) Så det kan virke som problemet er å holde på det.. Frustrerende!

Vi har nå besremt oss for å prøve igjen. Begynner på nytt nå i okt.

Alle gode ting er jo tre..

Hei hei til Krysser fingre og tær og Betta også,

Jeg unner ingen å slite som vi gjør, men det er nå en liten trøst at vi er flere. Det føles ikke så veldig ensomt da. Jeg har ingen venner som sliter med barnelaging. Der popper de ut:-)

Jeg kommer til å følge med dere jenter. Håper så inderlig at det skal klaffe! Det gjør det jo.. håper bare ikke at det tar så fryktelig lang tid.:-)

Takk for oppmuntringen:)

I vår vennegjeng er det faktisk flere av oss som sliter, og er gjennom samme prosessen. Ett av dem har allerede fått, mens ett annet par venter tvillinger i februar..

Stå på!! Vi SKAL få det til:) (til slutt)..

Vi også. Nå er vi riktignok ikke ufrivillig barnløse da vi har en gutt på 4. Men ufrivillig sekundær barnløse. Jeg har også vært gravid en gang før han og en etter - Begge endte i SA. Nå er det 1,5 år siden forrige SA: Vi er utredet og det er ingen forklarlig grunn for at vi ikke får det til nå. Vi er igang med insemineringsforsøk,men ble avbrutt denne mnd pga overstimulering. Så nå har vi sex forbud inntil mensen kommer. Kan ikke risikere 4 linger. Hadde 6 egg som kom til å slippe . Har hatt ekstreme el smerter så det stemmer nok det:).

Ja man får endel tanker rundt det å uforklarlig ikke få det til . Hvis en visste hva årsaken var hadde det føltes lettere å gjøre noe med det kanskje . På ander siden kan vi jo opprettholde håpet om å få det til på egen hånd siden det "ikke er noe galt".

Hører egentlig til her da, selv om gyn fant noe på sædprøven, mens en annen gyn og en urolog sa det var bare tull... så vet ikke. Men en grunn til min uforklarelige barnløshet kan være min insulin resistanse så tar metformin for det. Ellers er alt fint med oss, antall svømmere er bra, utseende er bra, jeg ser helt flott ut anatomisk, har el regelmessig... så er uforklarelig barnløs med en teori om hvorfor som vi nå prøver å behandle. Funker ikke det så er det nok bare ass.befruktning igjen. Har aldri tatt pergo da alt er fint med meg da, bortsett fra insulin resistansen... kansje jeg skal starte en tråd på det?

Annonse

Hei!

Vi var også uforklarlig barnløse helt til 1. IVF-forsøk. Da ble ingen av eggene befrukta (fikk ut 18 egg!) Hadde ICSI-forsøk i augsust, og da fant Riksen ut at eggene mine ser "rare" ut (har noe hvite flekker...). De ble befrukta, men festet seg ikke. Så fra å være uforklarlig barnløse ser det nå ut til at det er eggkvaliteten det er noe galt med... Anbefaler deg å gå i gang med IVF så fort som mulig, det kan være at dere får noen flere svar da:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...