nr3 i mars Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Jeg har hørt at det kanskje kan være lurt å massere brystvortene for å herde de, slik at de ikke blir såre. Har dere hørt noe om dette? Og har det noe for seg?
litagod Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 ja det har jeg tro på, men jeg er nok ikke like flink selv! det var veldig veldig vondt sist, men jeg overlevde... men tror nok jeg skal gjøre en liten innsats om en liten stund, samt kjøpe inn salve fra apotek som man kan smøre dem med når ammingen starter (kjøp en salve som barnet ikke tar skade av å få i seg)
*Vi blir 5* Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Jeg har forberedt meg litt med å jevnli "håndmelke" meg selv med en litt fuktig klut ,dette skulle visst være bra,og jeg tror på det,fordi i begynnelsen når jeg gjorde dette ble jeg rød og det stakk litt,men nå gjør det meg ingenting...
-MtG- Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Jeg fikk beskjed av jordmor at om man hadde brystpumpe så kunne man gjerne pumpe litt i 5 minutter morgen og kveld for å herde brystvortene.
Ailen Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 jeg har lest at lanolin krem er en fett krem du kan smørre på ømme ammebryst og som du slipper å tørke av før amming.. den er å få på apoteket.. kan jo og spørre de som er der på jobb om hva de ville anbefalt.. Jeg har funnet ut at det er best å forberede seg på å bli sår uansett hvor mye jeg prøver å herde... de fleste blir sår på den tredje dagen har jeg hørt.. får bare vente og se....
Nr-3-i-Magen Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Jeg fikk beskjed av jordmora mi om å ikke herde, og det har jeg også lest et sted. Husker ikke hva som var grunnen, men det sto hvertfall at de hadde gått bort fra herding nå, for det var like bra å la være.
Murmeline Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg prøvde å massere litt osv i svangerskapet, men synes ikke det hjalp. Jeg fikk såre brystvorter kun 1 dag, og det var fordi jeg glemte å gjøre følgende: - Før amming; "varm opp" brystvorten før amming med lanolin-salve, masser brystvorten slik at det har rett fasong= enklere for baby å få tak. -sørg for at babyen suger fra brystet, ikke sutter på bare brystvorten - etter amming; smør en dråpe eller to med brystmelk på brystvortene og lufttørk. Til det er HELT tørt:) - masser inn lanolin-salve etterpå =økt fuktighet/unngå sprekker. Dette funker som fjell her i huset hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå