Gå til innhold

MA igjen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig opplevd min andre MA - utrolig vondt og trist...

Noen andre som har opplevs det samme og som evt har råd og tips om hva man kan/bør gjøre for å få det til neste gang? Vil så inderlig få det til jeg også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt MA. Mitt beste råd er å "øve" masse uten å fokusere på det at du "må" bli gravid. Et annet er å vente en god stund før dere prøver igjen. Jeg ble anbefalt 3 mnd. Det var fordi vilkårene for et vellykket svangerskap er bedre når alt er tilbake til normalen. Hvis du sammenligner det med gress; gresset gror bedre på ny jord enn grus der jorden er skrapt vekk. La livmoren bli frisk igjen og øv masse!

 

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Føler med deg!

 

Jeg har opplevd en MA og en SA....så jeg tror jeg vet sånn høvlig hvordan du har det, og det er ikke lett.

 

Men det jeg tror (og det legene sier) er at det er tilfeldig. Først etter tre aborter på rad begynner man å se en sammenheng, og man får utredning. Dette er kanskje en mager trøst for deg akkurat nå, og det skjønner jeg, men poenget mitt er at man ikke skal tenke så mye på hva man kan gjøre (for faktum er jo at det er svært lite å gjøre noe med, sånn rent bortsett fra å ikke røyke, drikke osv). Det første trimesteret er ille nok som det er om du ikke skal gå rundt å ta på deg "ansvaret" om å beholde.

 

Vi har gått gjennom IVF, og det legene sier til meg er at de rett og slett ikke har funnet det riktige egget enda, og når det "riktige" egget blir befruktet blir det der i ett fullgått svangerskap.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til videre, og håper at du slipper å vente så lenge til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger. Det føles umenneskelig tomt og vondt nå, men jeg lover at jeg skal øve masse, og ser frem til det riktige egget blir befruktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...