Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 hva man får av stønad når man blir alene med to barn? Jeg er i et forhold som ser ut til å rakne. Det dumme er at jeg rekker ikke å spare opp fødeslspenger. Jeg har kun 50 prosent trygt, Veldig vanskelig situasjon for meg dette, gravid og greier, men kan ikke godta alt selvom man venter og har barn. Mannen min mener alt feil ligger hos meg og at det er jeg som forandre meg, jeg er sliten kaster opp hver eneste dag, har et stort hus, en hund og en liten jente fra før og nesten ingen hjelp! Jeg får ingen trøst eller omsorg i forbildelse med mitt vanskelige svangeskap, og aldri en brøskive ppå sengen når han vet det hjelper. han ligger heller å holder seg forran ørene når jeg spyr. Han er vanvittig mye borte i jobb og når han kommer hjem vil han overhodet ikke hjelpe til med noe, kun leke litt med datteren vår og lager noen middager. Vet ikke om jeg takler dette mere, kanskje bedre å starte for meg selv med den nye?? Men hvordan skal jeg klare meg? Trenger råd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6495507-hjelp-noen/
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2006 #2 Del Skrevet 29. september 2006 gå til familieværnkontoret og snakk med de. det hjelper og snakke med noen som vet hva de snakker om og som tenker på deg og barna. da blir det letter og se lyse i tunellen og få klarhet i tankene. snakk med trygdekontoret om kr. er ikke sikker på hvordan det blir for akkurat deg. for det er mange ting som spiller inn. men du kommer til og greie deg økonomisk. norge er ganske flinke på og hjelpe aleneforeldre så du og barna dine kommer ikke til og sulte for og si det sånn. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6495507-hjelp-noen/#findComment-6497852
motorrypa Skrevet 4. oktober 2006 #3 Del Skrevet 4. oktober 2006 å det som slo meg når jeg leste innlegget ditt er hvor likt vi står når det gjelder enkelte ting. jeg har også en datter fra før ¨å er gravid på nytt. men jeg godtar heller ikke alt bare fordi jeg er gravid. jeg ba han om å flytte ut for et par dager siden. det er enklere å være alene med både ett å to barn enn det er å være i et forhold som ikke funker. hvis du går på 50% trygd så han du unasett krav på overgangstønad i inntil maks 5 år. men siden du mottar trygd fra før vil overgangsstønaden din bli noe redusert, men du vil få den faste trygden din i tillegg så dette vil du mest sannsynlig tjene på. du vil jo også få engangsstønad før fødselen. den er på 33500 ettersom jeg har skjønt. du vil i tillegg på en ekstra barnetrygd. det eneste du ikke vil kvalifisere for en småbarnstillegget. dette på grunn av at du ikke får full overgangsstønad. men dette skal du ikke henge deg opp i. du vil uansett komme relativt greit ut av det. men alt avhenger jo også av hvor høye utgifter du har fra før av. kanskje du må vurdere å kutte ned på enkelte ting. feks. dyr bil. uansett. stå på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6495507-hjelp-noen/#findComment-6550795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå