Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 hva man får av stønad når man blir alene med to barn? Jeg er i et forhold som ser ut til å rakne. Det dumme er at jeg rekker ikke å spare opp fødeslspenger. Jeg har kun 50 prosent trygt, Veldig vanskelig situasjon for meg dette, gravid og greier, men kan ikke godta alt selvom man venter og har barn. Mannen min mener alt feil ligger hos meg og at det er jeg som forandre meg, jeg er sliten kaster opp hver eneste dag, har et stort hus, en hund og en liten jente fra før og nesten ingen hjelp! Jeg får ingen trøst eller omsorg i forbildelse med mitt vanskelige svangeskap, og aldri en brøskive ppå sengen når han vet det hjelper. han ligger heller å holder seg forran ørene når jeg spyr. Han er vanvittig mye borte i jobb og når han kommer hjem vil han overhodet ikke hjelpe til med noe, kun leke litt med datteren vår og lager noen middager. Vet ikke om jeg takler dette mere, kanskje bedre å starte for meg selv med den nye?? Men hvordan skal jeg klare meg? Trenger råd
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Huff så utrolig tragisk! Jeg vet ikke hva du konkret vil få i stønad, men kan vel si ut ifra det du skisserer at det kommer til å bli lite å leve av.. Kanskje du skal dra og høre på trygdekontoret? Dersom du forklarer saken så kan de sikkert hjelpe deg og sette opp hvordan dette vil se ut for deg. Veldig ille med mannen din som ikke prøver sitt beste for å hjelpe deg, føler virkelig med deg. Håper egentlig at det går seg til. Har du prøvd å snakke med han? På et tidspunkt hvor han ikke er altfor sliten og prøv å ikke være altfor emosjonell... Menn takler ofte ikke gråting så bra. Kunne kanskje anbefale å sette bort hunden frem til du føler deg bedre. Har du familie i nærheten? Kanskje de kan hjelpe. Kan de også passe datteren for deg i ny og ne? Vet absolutt åssen det er å ha en reisende mann, det er slitsomt å være alene med et lite barn! Lykke til masse masse, klem
mammantil2+1 Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Dette hørtes ut som en fryktelig trist og vanskelig situasjon og det er klart du er ekstra sårbar nå som du går gravid. Jeg kan egentlig bare si meg enig i forrige innlegg om at du burde bestille en time på trygdekontoret eller NAV som det nå heter for å høre hvilke rettigheter du har. Hvis det barnet du har fra før er deres felles barn vil du jo også evt få bidrag fra ham. Men, egentlig så håper jeg at dere får snakket ut og at det ordner seg mellom dere. Kanskje sette bort hunden en periode slik at det ikke blir så mye stress for deg. Det kan jo hende at det kan være en idé å snakke med Familivernkontoret i kommunen deres og få en samtale der. Det kan hjelpe at en fra utsiden kommer inn i bildet og hjelper dere igjennom evt. knuter som er mellom dere akkurat nå. Kan hjelpe med et objektivt syn. Vil uansett ønske lykke til med dine/deres valg og håper alt ordner seg til det beste for alle sammen:-)
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Hei! Du vil i vertfall få en engangsum i forbindelse med fødsel. Så har du krav på overgangsstønad som for tiden er på ca 9000 i mnd + barnetrygd for da 3 barn og farsbidrag som blir utregnet etter fars inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå