Gå til innhold

Hun vokser IKKE i lengden?! Samme som småtroll 0-1


lille-snupp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er vanligvis ikke blant de mest aktive her inne, men har jo selvsagt som førstegangsmor begynt å bekymre meg fælt for gullet mitt, så tenkte å lufte tankene mine litt her...

 

Vi var på veiling på helsestasjonen forleden dag, bare for gøy egentlig, for å se om snuppa la på seg fint, etter hun hadde endret spisemønster den siste uka..

 

Hun var 2870g og 48 cm da hun ble født,

4220 og 54 cm på seksukerskontroll..

 

og nå, drøye tre uker senere veier hun 4840 og er fortsatt bare 54 cm!!!

 

ERr det normalt det da? Trodde hun skulle vokse i lengden også jeg?! Blir jo bekymra for om det kan være noe galt, men hun veie/måle dama på helsestasjonen sa ikke noe... Ville hun sagt noe dersom dette var uvanlig? Noen som har opplevd det samme?

 

Gruble, gruble...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de vokser litt i rykk og napp disse små... Så det er helt sikkert ingen som helst grunn til bekymring! Hun spiser, legger på seg og er blid og fornøyd, så da er nok alt sammen helt sikkert bra!

 

Kan jo også være litt forskjell på målingen, kanskje beina ble strukket litt mer ut sist gang enn det de ble denne gangen her... En centimeter er jo ikke så veldig mye...

 

Du kan jo ta en tur innom helsestasjonen igjen om 2-3 ukers tid, så skal du se at hun helt sikkert har strukket seg litt lenger... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Min gutt var 3255g og 50cm da han ble født. På 6ukers kontrollen var han nesten 7uker, men da målte de ikke lengden. Men han veide 4215. Ikke store gutten.Går framdeles i klær str 50-56. Tar av og til på str 62, men det må brettes opp i armer, og beina er også for lange. Men han vokser vel snart håper jeg. Er ellers frisk og rask bortsett fra han spiser litt lite. Dvs 60-100 (sjelden så mye) til hvert måltid. Får både mm og mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Takk for at dere tar dere tid til å svare, vet hvor stressende det kan være med en liten i hus:)

 

Er godt å høre at alt sikkert er halt normalt, er nok bare litt overbeskyttende og smånervøs, vil jo ikke at noe skal være galt med snuppa mi! Er jo bare tre uker til 3 månederskontrollen, så satser på at ho har skutt i været til den tid:) Ho har jo gått opp bra i vekt hele tida og er blid og fornøyd, så kan ikke tenke meg at hun ikke får nok mat heller...

 

Neida, jeg får vel bare slå meg til ro med at ho er litt lita, og sette pris på at vi fortsatt kan bruke de bittesmå klærne i str 50 og 56, så har de hvertfall ikke vært kjøpt forgjeves! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...