Gå til innhold

noen gode råd?

&#9788 So damn insane &#9788

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en venninne som har en baby på 6 mnd, hun har slitt lenge med et problem. hun har fullammet helt frem til for 1-2 mnd siden. men nå har hun innført annen kost til henne. men det viser seg at hun reagerer på MME som collet, nan og hipp. . .kaster opp av disse.

all grøt som som inneholder havre, ris eller hvete får hun utslett rundt munnen og kaster opp. eneste hun tåler er maisgrøt. men ikke blandet ut med MME. kun morsmelk.

hun er kjempefortvilt, og får ikke noe hjelp. lege og helsesøster sier at de bare må gi henne det hun tåler......men nå har hun begynt å få lite melk til henne..og det er visst kun d hun tåler, ser d ut som..

er det noen her som har noen gode råd, eller erfaring med dette? hun er ganske utslitt nå......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og frems kan hun kjøpe Nutramigen (uten kumelkproteiner) mme på apotek, den er dyr, men om det viser seg at babyen har melkeallergi eller intoleranse vil hun få utgiftene refundert. Hun må ta vare på kvitteringer. Hun bør kreve å bli henvist til spesialist, en barnelege, slik at hun får allergitestet babyen. Dette er noe hennes fastlege bør ta på alvor.

Ellers vil jeg anbefale en grøt man får kjøpt på helsekostbutikker. Merket heter Holle og grøtene er ikke tilsatt melkepulver eller vitaminer. Hirse er et kornslag som er naturlig rikt på jern. Vi har aldri tilsatt melk i grøten til vår jente. Kun vann, olje og eventuelt fruktmos. Eller er det jo andre mattyper hun kan gi babyen. Frukt, grønnsaksmos, avokado og banan eller skive med leverpostei (uten melk og fisk). Vi introduserte potet som første type fast føde. Vi startet ikke med fast føde til vår jente før hun var 8 mnd. Tok blodprøver av jernnivået hennes da og det var helt perfekt.

Skrevet

hvis ikke fastlegen vil henvise henne til barnelege, så be henne kontakte Volvat som er privatklinikk - de har sikkert barneleger der som tar henne alvorlig.

Skrevet

Hun bør presse på å få time hos spesialist som kan sjekke allergier. Det gjorde jeg, å nå får jeg melk på apoteket, trygdekontoret betalr, det er ikke like billig som melk fra butikk så hvis spesialist søker for henne så får hun det dekket. Melken heter Prosobee, det er morsmelkerstatning på soya!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...