Gå til innhold

Oktober: Vi har fått en septembergutt:))


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Deeer var du ja:o)

 

Gratulerer så massemasse:) Går alt bra?

Oda er 3 uker idag, så dere må KOSE dere...for tia går så aaaaaaaltfor fort:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Har vært lenge borte fra bim nå.Ble lagt inn på unn og ble liggende noen dager før fødselen,samt at vi måtte være litt ekstra der.Jeg hadde svangerskapsforgiftning,så ble satt igang.Teodor måtte lysbehandles et døgn også,så da vi endelig kom oss hjem var det utrolig godt.Kom hjem mandag.Alt bra med oss:)Ja,tiden går fort.Teodor er jo allerede over en uke gammel-hjelp hvor tiden flyr!!

Har enda ikke vært ute å trillet,skal ta en tur i dag er planen.Men bil har vi kjørt og det liker han så godt:)

Hvordan går det med dere?Koser dere om dagene?Rart når sambo måtte begynne på jobb igjen?Sover Oda på natta?Teodor er som regel våken 3 og 6 for mat og stell,så står vi opp i 9-10 tiden,må si jeg er ganske fornøyd med det:)

Dette er kooos:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OI, du fikk svangerskapsforgiftning... skummelt.. Åssen var det å bli satt igang, gikk det greit? Var nesten begynt å bli bekymra for dere, hadde jo vært borte så lenge:)

Var det ikke trasig når han lå i lys? Vi synes det var fælt det døgnet Oda måtte ligge der... så helt hjelpesløs ut der, men som alle sa til oss - det er verst for oss, babyen koser seg i varmen..

Har dere vært i avisa? Må følge med å se om jeg ser dere :) Vi var i Tromsø forrige torsdag og i Nordlys igår..

Vi koser oss kjempemasse, litt rart når han begynte på jobb men sånn er det bare... dagene går like fort selvom vi er alene :) Pleier å starte dagen med en trilletur, og vips så er plutselig klokka 4 og pappa kommer hjem...! Hun sover greit på natta, fra halv 11 til halv 2 sånn cirka... åsså våkner hun i 3-5tia, litt tull da somoftest.. Men hun sover til i 9 tia igjen, så det går greit... det forandrer seg nok etter noen mnd uansett=)

 

Nå hyyyyler hun, tid for mat - vi snakkes=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var greit å bli satt igang med tanke på at jeg var engstelig for Teodor,men hadde nok foretrukket vanlig om ting hadde vært anerledes.Synes det kom litt ut av kontroll liksom..Det ble sagt så mye forskjellig,så jeg opplevede det som litt skummelt,men det er heldigvis over nå:)

Jo,det var trasig da han lå i lys.Han måtte jo ligge alene på det rommet over natten-det klarte jeg ikke!Så jeg satt i den ohsoo gode stolen å halvsov og leste.De hadde det jo ganske hektisk på fornatten,ville ikke la han ligge alene...Det er nok litt hormoner i skrotten min enda;)

Har ikke vært i avisen enda.De tok bilde samme dag jeg fødte,og jeg så mer død enn levende ut med en hemoglobin på 8,noe smått-så vi skal få tatt selv og sendt inn.Næi,kor domt jeg fikk ikke lest torsdagsavisen og vi har bært ut papiret!!

Hadde vår første trilletur i går kveld,det var så koselig.Han likte det kjempegodt!Lå i vogna med store øyne,sovnet etterhvert.I går lå han også i vugga for første gang..Imponerende!Tror han er et orntlig fangbarn:)Ligger Oda i sengen med dere?Det gjør Teodor.De anbefalte samsoving så sterkt på barsel,men jeg vet ikke helt hva jeg synes om det..Men uansett så har vi enda ikke fått han til å ligge i senga si.

Føler du at du har begynnt å komme deg etter fødslen?

 

Ha en fin dag dere:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor... for ett fint navn - vi hadde det som alternativ hvis det ble gutt, faktisk ;)

Tok selve fødselen din lang tid eller gikk det fort? Ja takk, den stolen stiftet jeg også bekjentskap med... leste 2/3 av ei bok på over 500 sider det døgnet lillesnuppa lå der, klarte ikke å gå fra henne. Var det masse folk på barsel? De dagene jeg var der var det nesten ingen, lå egentlig på ett tomannsrom - men var alene 5 av de 6 nettene jeg sov der. Hvor mange dager ble det dere lå der? 4? Klarer ikke helt å tenke, hehe.

Skal følge med å se om jeg ser en liten teodor i avisa:)

Hvor lang var han, og hvor mye veide han?

Oda er ikke så begeistra for trilleturene som jeg er, er litt hyling og skriking - men sålenge jeg går ganske fort holder hun stilt.. god trim for meg, det :D

 

Oda sover sammen med oss, stort sett.. hun nekter å sovne i vugga si. Hun pleier å sove der den første økta til i halv2 tia, også sover hun som oftest resten av natta sammen med oss... Koselig:) Iallefall de første 6 ukene orker jeg ikke begynne å venne henne av med sånt.

Skal du på noe barseltreff i nærmeste fremtid? Har du hatt helsesøster på hjemmebesøk?

 

Jeg er i storform etter fødselen, alt er slik som det pleide å være egentlig... eneste forskjellen er at magen er slappere, puppene er myyye større og føler at jeg er blitt bredere.. Vet ikke om det er noe i det. Enn du? Det er jo ikke så lenge siden du fødte, så det er kanskje tidlig å være i toppform..

 

Deilig med helg...:) Skal se på godkveld norge nå:)

 

Ha en fin kveld, og fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 3 tima og 45 min fra 0-10 cm åpning og han va ute,gikk litt for fort synes jeg!Næi,det var ikke så mange der,men jeg ble lagt på 4 manns rom med ei anna,så kom det ei til andre natta.Så bar det ned på hotellet,da vi kom opp på barsel igjen var jeg alene på 2 mannsrom,men da satt jeg jo i "god"stolen!Hmm,fødte natt til torsdag,så dro vi hjem mandag kveld.Jeg hadde også litt problemer med å få opp Tine produksjonen,pga.lav hb,samt at han hadde bitte litt startproblem med sugingen.Har du gitt Oda smokk?Vi begynnte i forgårs med det,det er stas-men jeg vet ikke hvor begeistret jeg er for det.Men om han ikke har den bruker han meg som smokk hele dagen,slitsomt!

Han veide 3034 gr.og var 50 cm.

I dag er 3.dagen vi triller tur,går utrulig fint-tror han liker det kjempegodt!Var en time i dag,så det går fremover:)Og i natt sov han i sin seng,godt for meg og kunne breie meg litt;)

Hvordan fungerer det med barseltreff da??Hadde vært artig:)

Har ikke hatt hjemmebesøk enda,har du?Og hvordan var det?Næi,føler meg langt fra som før igjen..Håper det kommer snart!!

 

Ha en fin dag i godværet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

 

Vi begynte med smokk igår først.. måtte få inn skikkelig ammeteknikk før vi turte, men hun har sånn pattebehov på natta så vi hadde inget valg... Mne hun tar noen patt, også mister hun den ;) ikke så lett å forstå for ei lita tulle.. Tar Teodor smokken bra?

 

Åh.. Oda nekter å sove i sin egen seng hele natta, men som oftest sover hun første og avogtil andre økt i sin seng, for så på mårran i 5-6tia å komme over i vårs.. Men det er jo greit, for da når pappan drar på jobb får vi jo gooood plass:)

 

Barseltreffet var egentlig litt teit, for det kom bare 2stk (skulle vært 5), men skal melde meg inn i barselgruppe - da ordner man litt selv hvor og når man skal møtes.. Får se hva det blir til. Har 4-5 andre jeg kjenner som går hjemme nå, så kanskje det holder med dem:)

Hjemmebesøk hadde vi tidlig pga at hun var litt prematur.. dagen etter vi kom hjem fra sykehuset, tror jeg.. eller 2 dager etter. Veldig koselig, helsesøster med masse brosjyrer og info.. Også fikk jeg svar på endel spørsmål som hadde samlet seg opp=)

 

Heeeeeerlig vær vi har for tia, perfekt for lange trilleturer:):):)

 

Koser dere dere som en liten familie??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Ja,Teodor tar smokken veldig fint.Men jeg har merket at han ikke klarer å ta puppen like godt etter at vi begynnte med smokk.Han suger godt,men har mer problemer med å feste munnen rundt puppen.Det er jo ikke bare å ta fra han smokken nå heller.

Det er skikkelig koselig å være liten familie synes jeg.Gleder med sånn til å få tak i dørskillt med navnene våre på:)Nå har vi vært flere ganger på Jekta med han og det går bare fint,han liker seg så godt i vogn og bil.Har du vært på cafee?Vi har ikke tatt det steget enda,men gleder meg.

I det siste har ikke nattspisingen hans vært like forutsigbar,så er spent på hvordan den blir etterhvert.I natt var det hver andre time.Av og til synes jeg han spiser hele dagen..

Nå har vi sendt bilde til avisen,men det tar nok en stund siden vi tok det selv før det kommer med.

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...