Jente89 ♥ Skrevet 29. september 2006 #1 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg hadde termin 13 september - fødte 5 dager før. Onsdag 6 sep. var jeg hos jormor å snakka om overtid og om hvor lang tid det ville ta før jeg ble sattigang. var så redd for at jeg måtte gå over 3 uker på overtid. Tordsdag 7sep. kom litt av slimproppen. jeg ble så glad at jeg måtte ringe sykehuset får å fortelle at nå er det kansje noe på gang her. Da fikk jeg beskjed om at vanlivis etter at slimproppen har gått begynner fødselen innen 2 dager. men jeg måtte ikke glede meg så altformye for det kunne ta opptil 14 dager etter at slimproppen hadde gått til fødselen startet. Gikk da hjemme å ventet, å ingentiln skjedde. Jeg og samboern gikk å la oss rundt 23.30, han skulle jo på jobb dagen etter så vi kunne ikke sitte oppe å vente på at det skulle skje noe. Våkna samme natta kl 04.30 av at det begynte å renne av kjeden min. å da var jeg sikker på at det måtte være vannet som kom. Men der var det ikke vann, men blod som kom, og mer slim.. Viste jo at dette kunne ta laaaang tid så jeg gikk bare å la meg igjen og klarte ikke å sove, da hadde jeg allerede begynt å få rier. å riene varte i 1 min med 10 min mellom. å da klokka var 05.00 varte riene i 1 min med 3 min mellom. Samboern min sa jeg bare skulle legge meg, "når en fødsel er i gang så går vannet" sa han til meg.. Men jeg ringte da føden å sa at jeg hadde disse riene. Fikk beskjed om å pakke sykehusbagen, spise frokost å komme inn litt utpå morran. Da klokka var 07.10 klarte jeg ikke å stå på beina lenger, lå på alle fire inne på badgulvet å hylte på Samboern som måtte ringe etter taxi. På Sykehuset - vi var på sykehuset ca 07.40 og jeg måtte ta ctg eller hva det heter for å sjekke hvor sterke riene var. maskinen viste ikke at jeg hadde rier, å jeg ble usikker på at det var rier jeg hadde. men vi fikk være på sykehuset, og jormor regnet med at fødselen ville starte om ikke så alt for lenge. Vi ventet å ventet å ventet. Riene begynte å daffe av da klokken var rundt 15.00, vannet hadde ikke gått å det var så langt ikke tegn på noe som helst fødsel.. rundt 18.30-19.00 begynte riene å komme tilbake. i 22tiden begynte pressriene.. å jeg pressa og pressa i 42 min før hu var ute. 3180gram og 49cm.. hodets omkrets var 33 cm Husker ikke så veldi mye fra fødselen men den følelsen jeg hadde da jeg hadde henne i hendene mine, det er den beste følelsen jeg har hatt i hele mitt liv. får tårer i øynene når jeg tenker på det.. Mens hun var i armene mine sa jeg bare "nemen hei du, hei du.. nemen hei du" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6494769-da-ina-emilie-kom-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå